Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei Haakjin

Her er motorommet på min svarte M5 under restaureringen.

Har ikke tatt bilder etter at jeg ble ferdig.

2fptpvnidyaoez8lajva.jpg

e8je0vgnffzpesopaliu.jpg

En liten oppstart for noen dager siden :D

82itb2ci96inqsy4c5kq.jpg

Skrevet

Kjenner jeg blir blaut i kjeften av å se så mange deilige m-biler stående. Har vinterlagret min og, men er dog bare en 328, så da fortjener den ikke noe bilde her=p

Skrevet

Til Morty999 som ikke tror at motoren min er en M88.

Se på slutten av denne filmen når han åpner panseret.

Er den samme motoren som står i min.. :D

I vognkortet mitt står det 286hk og på dørstolpen der hvor dekktrykket står,står også motortype M88!

Mulig din motor stammer fra en M635CSI.

Nydelig bil dette

Skrevet
Til Morty999 som ikke tror at motoren min er en M88.

Se på slutten av denne filmen når han åpner panseret.

Er den samme motoren som står i min.. :D

I vognkortet mitt står det 286hk og på dørstolpen der hvor dekktrykket står,står også motortype M88!

Mulig din motor stammer fra en M635CSI.

Nydelig bil dette

Sikker på at det ikke er blitt bytta motor en gang i tiden da?

Klipt ut fra BMW M Registry:

How do the M88 and S38 engines differ?

The M88 is the non-catalyst version of the S38 engine. With a 10.5:1 compression ratio, 264-degree camshafts, and a single-row timing chain, it is identical to the one found in the non-catalyst versions of the E24 M635CSi coupe. Power is rated at 286 hp (DIN) at 6,500 rpm with 251 lb/ft of torque at 4,500 rpm. The M88 can be identified by the BMW Roundel and only the words “M Power" on its valve cover.

The S38 s the “clean” version of the M88 motor, introduced to allow E28 M5s sold in the United States and Canada to comply with North American emissions regulations. It utilizes a duplex (double-row) timing chain, 248-degree camshafts, and features a lower 9.8:1 compression designed to work with catalytic converters. This reduced the horsepower to 256 hp (SAE) or 260 hp (DIN) at 6,500 rpm and torque to 243 lb/ft at 4,500 rpm. The S38 can be identified by the words "BMW M Power" on its valve cover.

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=7

Uansett, to nydelige biler du har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...