Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg måtte få på litt senk, så har starta framme.

Ble litt lavere i alle fall, heldigvis :)

DSC03809.jpg

DSC03811.jpg

DSC03812.jpg

DSC03813.jpg

Bare resten igjen da, det vil si myye karosseri- og lakkarbeid blant annet :)

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei, dette er gamlebilen til morra mi er jeg 99% sikker på!

Satt det lyst skinn i denne når du kjøpte den? Og har det vært automat? isåfall er det gamlebilen til morra mi, mener den var ju-regga:P

Skrevet

Heisann, denne hadde/har mørkt interiør over det hele, både paneler/dasj og seter, og det var en voksen kar i Surnadal som hadde den over lengre tid :)

Mvh Robert

• 1 month later...
Skrevet
Kan du også sende meg den pm hvordan du gikk fram til bmw for å ordne papirer? :D

At bilen ble godkjent, er jo gode greier. ingen tvil om det. Grattis!

Men var det litt spesielle omstendigheter her, eller er det en mulighet for å dele det med oss andre? Vi er jo flere her med samme interesse for E28, og mange av oss prøver å få godkjent ombygging. Så alt av tips er jo mottatt med et smil!

Gikk alt greit? Måtte du ha ABS?

Skrevet
Kan du også sende meg den pm hvordan du gikk fram til bmw for å ordne papirer? :D

At bilen ble godkjent, er jo gode greier. ingen tvil om det. Grattis!

Men var det litt spesielle omstendigheter her, eller er det en mulighet for å dele det med oss andre? Vi er jo flere her med samme interesse for E28, og mange av oss prøver å få godkjent ombygging. Så alt av tips er jo mottatt med et smil!

Gikk alt greit? Måtte du ha ABS?

Heisann!

Skriver her det samme jeg skrev på PM til de andre som spurte.

Angående det prakstiske i ombygginga; send først en søknad til biltilsynet. Det skal ligge ut en grei mal på sidene deres, der ser du hva det må legges vekt på.

Du vil da ganske snart få svar fra dem, der de beskriver hva som trengs av papirer og diverse før du kan komme til godkjenning hos dem.

Papirene må fremskaffes av autorisert bmw-forhandler/merkeverksted, i mitt tilfelle ble Strandveien Auto AS i Trondheim det nærmeste.

Du vil i tillegg trenge kvitteringer på delene du har benyttet, om du har bytta mye deler for å få bilen tilsvarende (M)535i. I mitt tilfelle trengte jeg kun å bytte motor og bakre stabstag, da det var eneste forskjellen på 528i og 535i. Kvitteringa mi var ei utskrift av nettbankoverføringa jeg gjorde til vedkommende jeg kjøpte motoren fra, og det var nok. Det er de dyreste delene de helst vil ha kvittering på(sa han jeg var i kontakt med i alle fall).

Når du får time, er det greit å kjøre med tilnærmet originale hjul(ikke for feite om du skjønner), og dekka må ha hastighetskode som 535i originalt krever; bokstav V. Og helst ikke bråkete eksos. Evt. senk må være klar for godkjenning, når du kommer, selv kjørte jeg original høyde, da det gjør det enklest mulig å få bilen godkjent på stedet.

Det er i korte trekk det jeg gjorde, men som sagt beskriver de ganske nøye hvilke papirer de vil ha i svaret på søknaden. Håper det ga svar på noen spørsmål i alle fall :)

Mvh

Robert Aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...