AndreasBr Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Fikk en litt merkelig mail fra finn.no.. Hva tror dere? "Hallo Jeg vil vite hvor mange personer har brukt bilen før? er det bare deg? Jeg er interessert i å kjøpe bilen veldig fort. Jeg jobber for en film selskap og vil gjerne gi til samfunnet hva samfunnet som gitt til meg. Snakker du engelsk? her er nummeret mitt, men du kan bare sende en tekstmelding: *telefonnummer fjernet* håper å høre fra deg snart." Dette virker jo veldig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Er vel ikke så mye å tro om dette... Spam/lureri... Sto det ikke i mail`en fra finn hvor IP-adressa var i fra da ? Det gjorde det til meg her for litt siden.. En med IP-adresse fra USA som ville kjøpe en 78-mod kadett C..... Yeah right.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 hmm, hørtes merkelig ut. norsk nummer da? kan det være sånn betalings nr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 Det var ikke et norskt nummer nei, begynner med "+31625" Btw: ipen var : netname: FI-OVH descr: OVH HOSTING OY country: FI org: ORG-OH6-RIPE admin-c: OTC15-RIPE tech-c: OTC15-RIPE status: ASSIGNED PA remarks: INFRA-AW mnt-by: OVH-MNT source: RIPE # Filtered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 At dette i det hele tatt er noe å lure på.. Folk som generelt ikke vil snakke pr. tlf, enten de er norske eller utenlandske gidder jeg ikke engang å ha med å gjøre i en salgsprosess på dyre gjenstander/biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 send kopi av mailen til finn, dette er garantert svindel, skrivemåten "Jeg er interessert i å kjøpe bilen veldig fort. Jeg jobber for en film selskap og vil gjerne gi til samfunnet hva samfunnet som gitt til meg" bærer preg av google translate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Jeg ville aldri solgt bilen min til folk som bor i utlandet, hvem vil kjøpe en bil fra utlandet med de syke bilprisene vi har i norge, helt klart svindel/spam? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Send eller ring til det telefonnummeret og du er vel så å si garantert å få en stor telefonregning. Har jo vært masse om disse forbanna svindelerne med +31 nr o.l Hold deg langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 sikkert samme som onkelen min,. han skal selge en atv. der sendte de en sjekk på 1500euro og allt måtte gå fort han spurte baken om hva det var slags hummbug, han skal ha omregna til euro 800euro for atvn, de oversetter med google translate tenker jeg, derfor det er så gebrokkent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnout18 Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Bare glem hele mailen. Er mye luringer rundt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå