GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 som topic. femtrinns kasse og svinghjul ønskes kjøpt. helst i østlandet. mvh. 93 25 47 73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 skal du bygge om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2011 ja. nå gidder jeg ikke automat lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 Har du resten av delene da? vil anbefale deg å kjøpe en delebil fra sverige. Ellers blir det både dyrere og mere komplisert enn nødvendig. Gjør du et bra kjøp i Sverige kan du faktisk gå i pluss på delebilen om du ribber og selger deler etter at du har tatt kassen og de nødvendige deler for ombygging. bl.a svinghjul har vist seg å være vanskelig å få tak i ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2011 Har du resten av delene da? vil anbefale deg å kjøpe en delebil fra sverige. Ellers blir det både dyrere og mere komplisert enn nødvendig. Gjør du et bra kjøp i Sverige kan du faktisk gå i pluss på delebilen om du ribber og selger deler etter at du har tatt kassen og de nødvendige deler for ombygging. bl.a svinghjul har vist seg å være vanskelig å få tak i ellers. er enig i det, men har ikke nok penger til delbil nå. men har pedalsett og noen forskjellige smådeler så skal ikke bli noe stress.. får jeg tak i ei litt billig kasse så går det bra. har fundert litt på svinghjul men har ikke klart å oppdrive hva slags svinghjul som faktisk passer på m60. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 hmm.. vel, du har M62B44 og E39 M5 svinghjul (begge 240mm). E36 M3 har samme diameter på clutch, men om svinhjulet passer skal jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2011 det er 240mm jah.. uff.. det er litt dritt at jeg har tenkt å gjøre dette på en helg ellers kunne jeg fått prøvd forskjellige svinghjul, men dumt å ikke ha noe når man først står der. uansett skulle jeg brukt s38b36 hvis det hadde passet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 kan bli knapt å gjøre det på ei helg, men det går vel kanskje om du er litt effektiv. Dog er det fort gjort at man slurver/glemmer noe om man har dårlig tid. Samt at om du midt i operasjonen oppdager at du ikke har alt du trenger til f.eks clutchsystemet, girkobling mellom kasse og girstang, slange til å laske kjølevannet til automatkassen, har du et lite problem om du må ut fra garasjen på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2011 hehe. skal gå bra.. har erfart dette en gang før.. har fått undersøkt litt så går i boks dette. men forsatt litt usikker på hva jeg gjør med svinghjul og mellomaksel:S blir vel m5 diff anyway, hadde lyst til å bruke s38b36 svinghjul, vet nå at det passer m50.. lurer da fælt på om det passer m60 altså. er iallefall 240mm.. faen jeg ikke har en løs blokk så jeg kunne prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 svinghjul fra E39 530 til M5 passer, men da må du også ha E39 kasse, på min M60 motor har jeg E39 M5 svinghjul, E39 535 clutch og E39 535 ZF manuell kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 E39 530i er vel rekke6? mener å huske at det kun var E34 av 5-serien som fikk 3 liters V8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 hmm, kanskje det, er litt usikker om E39 kom med 3l V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 17, 2011 Share Skrevet Januar 17, 2011 Hei. Ta kontakt med en grei kar som heter Frantz. Han har nummer 975 70086. Tror at han bor i nærheten av Moelv. Jeg solgte han en komplett ombygingspakke med 5 trinns kasse, svinghjul, giroverføring og mellomaksling. Han har kjøpt ny clutch og utløserlager til dette. Etterpå kjøpte han en komplett 540 med 6 trinns kasse av en kompis og har etter det jeg vet delene han kjøpte fra meg liggende. Det er en lite kjørt kasse fra E39 535. Men den passer på din bil og. Samme kasse som Baremats har. Jeg solgte den kassen som han har også til eieren før han. Det er en stor fordel at du får alle delene med en gang og kan få jobben raskt unnagjort. Husk å merke lambasondene slik at du får de på rett plass etterpå. Jeg tabbet meg ut på det og motoren ville ikke gå skikkelig etterpå. Heller ikke etter at jeg byttet om på dem igjen. Dette er sjeldne deler og koster mye mer enn standard vare. Men det er vel verdt det. Bilen din blir mye sprekere. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2011 E39 530i er vel rekke6? mener å huske at det kun var E34 av 5-serien som fikk 3 liters V8. fikk faktisk e32 med 3liter v8 i -92:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2011 Hei.Ta kontakt med en grei kar som heter Frantz. Han har nummer 975 70086. Tror at han bor i nærheten av Moelv. Jeg solgte han en komplett ombygingspakke med 5 trinns kasse, svinghjul, giroverføring og mellomaksling. Han har kjøpt ny clutch og utløserlager til dette. Etterpå kjøpte han en komplett 540 med 6 trinns kasse av en kompis og har etter det jeg vet delene han kjøpte fra meg liggende. Det er en lite kjørt kasse fra E39 535. Men den passer på din bil og. Samme kasse som Baremats har. Jeg solgte den kassen som han har også til eieren før han. Det er en stor fordel at du får alle delene med en gang og kan få jobben raskt unnagjort. Husk å merke lambasondene slik at du får de på rett plass etterpå. Jeg tabbet meg ut på det og motoren ville ikke gå skikkelig etterpå. Heller ikke etter at jeg byttet om på dem igjen. Dette er sjeldne deler og koster mye mer enn standard vare. Men det er vel verdt det. Bilen din blir mye sprekere. Hilsen Eirik. takk takk det skal jeg gjøre.. jah. forrige gang jeg begynte med dette på e23 745 hadde jeg ikke alle delene klare pluss jeg ikke viste hva som kunne brukes.. fikk det sammen til slutt med litt ymse deler. sånt man lærer av. begynner å bli ganske skråsikker på at s38b36 svinghjulet passer.. 7,5kilo eller noe.. hadde vært flott om noen kunne bekreftet om dette passet m60, det passer på m50 iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå