floffa Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 (gjelder 2000 e39 520i, M52-motor med dobbel vanos) I høst var bilen litt trasig, ujevn tomgang og ujevn aksellerasjon ved delgass. Feilkodeutlesing sa gåen kamsensor på eksoskammen - noe som visstnok var å regne som en slitedel. Ny sensor ble montert og alt ble bra. Så begynner moroa, i vinter gikk alt i stå: når jeg forsøkte å starte kunne den bli stående å kinne i all evighet før neste forsøk startet opp uten videre. Av og til virket den bra, av og til gikk den i nødmodus med påfølgende eksepsjonelt dårlig drag. Nå hadde jeg feilkoder på både innsug og eksoskamsensor. Nye ble bestilt og byttet. Etter dette kommer startproblemet opp med jevne mellomrom (men ikke nødmodus). Det kommer feilkoder opp på begge kamsensorene også nå, og ved sletting kommer de alltid tilbake etter en kort kjøretur. Motoren har helt jevn tomgang og ikke problemer med aksellerasjon. Tips til hva jeg kan gjøre videre mottas med takk. Av en eller annen årsak tviler jeg på at nytt sensorbytte vil hjelpe så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
floffa Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2011 Trondheim, oppdaterte profilen nå så det ikke er noen tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Hadde et lignende problem på min E39. Jeg bytta kamsensoren først, (var bare en på min) Men fortsatt samme feilen. Så bytta jeg veivakselgivern, da ble det bra. Så fikk jeg høre fra flere på BMW at hvis veivakselgivern er defekt, så vil den gi utslag på kamaksel-sensor ved diagnose Prøv å bytt veivaksel giver du da blir det nok i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
floffa Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2011 Hadde et lignende problem på min E39. Jeg bytta kamsensoren først, (var bare en på min) Men fortsatt samme feilen. Så bytta jeg veivakselgivern, da ble det bra. Så fikk jeg høre fra flere på BMW at hvis veivakselgivern er defekt, så vil den gi utslag på kamaksel-sensor ved diagnose Prøv å bytt veivaksel giver du da blir det nok i orden Bestiller en slik asap. Det blir definitvt stjerne i margen om dette hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Spør igjen, hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Spør igjen, hvor holder du til? Problemer med linsene eller? Trondheim, oppdaterte profilen nå så det ikke er noen tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Han oppdaterte akkurat din tulling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Han oppdaterte akkurat din tulling Hvem er tulling? Kan lett se at det er litt over en time mellom oppdateringen han kom med, og din gjentagelse av spørsmålet, så jeg vet ikke helt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Egenerfaring av feilkode på Kamsensor med problemet lå da på veivakselsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Du er så frekk og spydig, er ikke rart jeg kaller deg tulling!! Da har jeg oversett det, sorry.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Du er så frekk og spydig, er ikke rart jeg kaller deg tulling!! . Gå litt i deg selv du kjekken.. Bestiller en slik asap. Det blir definitvt stjerne i margen om dette hjelper Tror du kan reservere en stjerne. Har samme erfaring med veiv/kamføler i forbindelse med carsoft avlesing selv. Vi krysser fingre for veivsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Hadde et lignende problem på min E39. Jeg bytta kamsensoren først, (var bare en på min) Men fortsatt samme feilen. Så bytta jeg veivakselgivern, da ble det bra. Så fikk jeg høre fra flere på BMW at hvis veivakselgivern er defekt, så vil den gi utslag på kamaksel-sensor ved diagnose Prøv å bytt veivaksel giver du da blir det nok i orden Bestiller en slik asap. Det blir definitvt stjerne i margen om dette hjelper Den er lagervare hos GS ved DORA, Stikk innom der. Jeg kjøpte min der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Haha ballder, den var fin fin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajeros-1 Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Husk uorginale sensorer er ofte upresise og kan skape problem bla koed sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå