Gå til innhold

Sub i bmw e46

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Bmw e46 Sedan som jeg skal montere inn 2x12 tommers subwoofer. jeg vet at disse bilene er veldig lydtette i bagasje rommet. Det jeg da lurer på er om det blir god bass lyd inn i bilen? Jeg har tatt ut skiposen i midtsete bak så det er hull rett inn til bilen. Er dette nok? skal jeg sette subbene mot sete/åpningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har selv samme bekymring/problem. En løsning jeg har sett for meg er å skru på plater på siden og over kassa som vil tette all mulighet for lyden å spille i selve bagasjerommet, og dermed presse det inn i kupén. Vet ikke hvordan det blir i praksis, da jeg ikke har prøvd enda. Men det blir samme måte som todleif sier. Har du alt kassa med elementene i? Et design jeg har blitt anbefalt er hvor subbene sitter skrådd mot hverandre midt på og spiller mot midten, altså igjennom hullet. Om du da i tillegg tetter rundt, vil jeg tro du får all lyden inn igjennom, og minst mulig går til resonanse vibrasjoner i bakseteryggen og resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som todleif skriver.

Slik skal du gjøre det(se bilde), husk at det skal være HELT tett mellom platen på kassen, og veggen til seteryggen. Er samme om du har metallvegg der eller folding seats, skal være heeelt tett inn til kupeen. Det skal ikke være mulig for luft å gå fra kupeen og baki trunken. Da får du bra bass tenker jeg.

37.jpg

Husk også at basskasser skal være festet GODT. Spør Nautiluz(er han sin installasjon) eller Joakim på bilstereoforumet for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Eg har også ein BMW E46 som eg har lyst til å sette litt meir bass inn i :) og då har jo eg og det problemet med den gode isoleringo det e baki e46 ane :P Og då har eg sett på den løysningen med å ha bassen rett inn i cupeen, men blir det ikkje ubehageligt for han som skal sitta i midten bak? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Det aller beste i en e46 om du har metallvegg bak setene er at du bruker ei båndpass-kasse, det vil jeg tørre å påstå at er beste alternativ i en e46, Der bassrefleksen er vendt mot skiposehullet :) Spilte 159Db med båndpasskasse og 2*12''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Det aller beste i en e46 om du har metallvegg bak setene er at du bruker ei båndpass-kasse, det vil jeg tørre å påstå at er beste alternativ i en e46, Der bassrefleksen er vendt mot skiposehullet :) Spilte 159Db med båndpasskasse og 2*12''

Og dette var med to stk lettdrevne HERTZ HI-ENERGY HX 300 D.5

og Audison SR 1dk forsterker, og den passer veldig bra til to stk HX300D, med paralellkobling på alle spolene ser den da 1 ohm og yter opp til 1200W. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 1 month later...

Jøss nesten opp mot verdensrekord det jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...