Eirsan Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Leste denne artikkelen idag og må si jeg ble overasket! http://www.dagbladet.no/2011/01/18/tema ... /15105468/ På forbruksvinnerne har vi en liste med BARE småbiler med med motorer fra 1,2 til 1,6l. Men vi har en bil som skiller seg ut. Jo der har vi en tung BMW 3-serie med 2liters diesel. Toyota med en 1,4 liters motor på 90 hk har samme forbruk som BMW's 2 liter på 163 hk og 380nm!!!!!!! Og hvem har sagt at du må i motorvolum, hesteantall og bilstørelse for å kjøre økonomisk? Kommer langt lengre med Ingeniørkunst og teknologi! Samt BMW 335ia bruker langt mindre en Land cruiser D4D
Eirsan Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Dagens biler er så økonimiske at det nesten er mer miljøvennelig og økonomisk å kjøre dieselbil iforhold til elbiler(i de landene uten fornybar energi, som er omtrent alle land untatt norge). . Prius er egentlig bare en bløff.
Stoppie_Master Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Dagens biler er så økonimiske at det nesten er mer miljøvennelig og økonomisk å kjøre dieselbil iforhold til elbiler(i de landene uten fornybar energi, som er omtrent alle land untatt norge). .Prius er egentlig bare en bløff. Kan ikke tro at denne kull produserte strømmen er så miljøvennlig.... Uansett, er jo så sabla mye fokus på miljø nu, at jeg blir lei. Miljø datt miljø ditt, miljø miljø miljø.... Hvis du går inn på bmw.no feks, så står det alt muligrart om forbruk ditt og datt og løsninger, eco drive bla bla bla... Men hvis du har lyst til å lese om sikkerhet, så står det nesten ikke noe om det lengere... Jeg er ikke ute etter å forurense mest mulig, er ikke det som er problemet. Jeg er så miljøvennlig som mulig hele tiden, så la vær å tyt øran full av menneskelig skapt global oppvarming... Holder å si at bilen har lavt forbuk, hold naturen ren. Så er jeg med Så jeg er enig, Prius er en bløff. Moteprodukt!
Mikael-B Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Morsomt at BMWen kommer såpass høyt opp. Ingeniørkunst på sitt beste det Men det skiller veeeeldig lite mellom de 15-20 øverste bilene der. Det lille der er nesten ingen forskjell i det hele tatt.
toratl Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Jeg leste denne en dag,og lo godt. http://motls.blogspot.com/2008/03/bmw-5 ... oyota.html
Fredrik Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Dette er da ikke noe nytt. Min E46 318d Touring hadde et gjennomsnitlig drivstofforbruk på 0,53 liter/mil ved blandet kjøring (EU-mix) allerede i 2002. Dette var klasseledende i familiebilsegmentet som den gangen hadde toliters turbodieselmotorer på rundt 110 HK og 250 Nm. E46 318d hadde selvfølgelig litt mer effekt med 115 HK og 265 Nm. E46 320d hadde enda mer effekt, men kostet også en god del ekstra (tilsvarende Mercedes-Benz 220 CDI vs. 200 CDI).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå