mloen Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Heisann.. Jeg har en 325tds 1996 modell med automatgir som jeg synst var ganske sprek, men nå i de siste har den begynnt å komme mer og mer turbo "susing" ved gasspådrag og bilen går merkbart dårligere.. Har sjekka turboen men den er fri for slakk.. Hva kan være grunnen til dette? Takker for all hjelp eg kan få.. Mvh M.Loen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 hmm. husker ikke helt hvordan 3 serien ser ut frammi motorommet. litt annerledes enn 5ern er det ikke? men på 5ern er det en gummi slange rett før innsuget som jeg har hørt om ett par tilfeller av at den har sprukket... sjekk etter noe slikt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Januar 18, 2011 Share Skrevet Januar 18, 2011 Garantert ein slange som har gått føyken. Skjedde for meg på ein 525 tds. Da var det slangen som sitter inn på turboen. Da går alt ladetrykket ut i friluft og bilen går som ein dass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Fornuftige forslag allerede her, og husk at turboen nå mest sannsynlig vil spinne opp i ekstremt høye turtall, da den ikke oppnår trykket den normalt gjør dersom det er lekkasje på trykksiden. Dette kan resultere i ett stygt havari av turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå