Fex Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Hei, solgte en saab i sommer, kjøperen betalte noe kontant. og skulle overføre resten av pengene uken derpå. dette fikk jeg kontrakt på. Jeg var dum og godtroende, og postet salgs meldingen før jeg så at jeg hadde fått inn pengene, noe som førte til at han ikke betalte resten. så det jeg lurer på, er om det er noe jeg kan gjøre for å få de pengene ? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Du må nok starte med og anmelde han til politiet for svindel. vis kopi av salgskontrakt. Så kan du ta kontakt med forbrukerrådet etterpå å høre hva dem sier. men kan nok bli en vanskelig sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Hvis du er NAF medlem, så får du gratis rådgivning og advokathjelp... Synd at du var godtroende og leverte salgsmeldingen, man kan ikke stole på folk lengere, ikke en mm, ikke et sekund, ikke en 1 krone. Neida, alt må sjekkes og dobbelsjekkes. Finnes ikke ærlige folk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Regner med du har prøvd å ta kontakt med fyren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Få med deg en gjeng og oppsøk fyren Balltrær og knuste kneskåler løser ofte problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Finnes ikke ærlige folk! Jeg er ærlig. Men jeg er dyr, derfor vil de fleste heller handle billig hos noen som lurer dem. Til trådstarter: Anmeldelse til politiet blir henlagt ganske fort. Send et rekommandert brev til kjøper med krav om at forfalt beløp blir betalt snarest. Så tar du kontakt med forbrukerkontoret for å få råd til konkret framgangsmåte videre. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Lån en svær bil, gjerne en van eller en annen amerikansk bil (virker mer skremmende da) som du parkerer utenfor huset hans, slik at han kan se den fra vinduet. Så ringer du han med skjult nr, og sier at han har å betale pengene han skylder deg. Så ber du han kikke ut av vinduet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Finnes ikke ærlige folk! Jeg er ærlig. Men jeg er dyr, derfor vil de fleste heller handle billig hos noen som lurer dem. Til trådstarter: Anmeldelse til politiet blir henlagt ganske fort. Send et rekommandert brev til kjøper med krav om at forfalt beløp blir betalt snarest. Så tar du kontakt med forbrukerkontoret for å få råd til konkret framgangsmåte videre. Lykke til. Supert! Fortsett med det og, jeg blir så happy når jeg møter på ærlige folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnout18 Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Juridisk sett så trur jeg ikke du har krav på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 solgte selv en bil i sommer som jeg enda ikke har fått penger for. Anmeldte saken hos politiet og det viste seg at fyren hadde dette som heltidsjobb. Har ikke hørt en dritt fra politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Fuck, dette er skumle historier ass. Pengene 100% i banken eller så står bilnøkla og bilen hos meg... Enkelt og greit. Jeg hater vanskelige kjøpere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Såvidt jeg vet så kan du også som privatperson sende beløpet til inkasso... Mvh Joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Jeg har kjøpt/solgt en del biler, og leverer ALDRI fra meg bilen før pengene er i hånda, eller i banken. Uansett! hjelper ikke med bankremiss e.l.. Er ikke til å stole på noen ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddne Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Jeg har kjøpt/solgt en del biler, og leverer ALDRI fra meg bilen før pengene er i hånda, eller i banken. Uansett! hjelper ikke med bankremiss e.l.. Er ikke til å stole på noen ting.. Du leveree ikkje når pengene er i banken heller du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Hvor mye penger er det snakk om ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå