bmwtussan Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2013 Nei dessverre har ikke det. Fant vindusheis nå når jeg ryddet, Men ta gjerne med den kassa som du har når du kommer, så kan jeg få en til og ta imot den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2013 Yes. Da var gearkasse handlet inn. Takker hagenJr for en grei handel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2013 Er det noen som skal fra Trondheim og nedover til Østlandet som kan ta med en gearkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2013 (endret) Prøvde på Alpina felgene for og finne ut hvor store spacere jeg trengte, og for og finne ut dekk størrelsen jeg må kjøpe inn. Blir og gå ned fra 235/40 til 225/40 foran, bak blir det fortsatt 265/35X18 Endret Januar 26, 2016 av bmwtussan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Blir tøft med alpinafelger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2013 Må ha litt og bytte i. Men blir bbs rs felgene som blir hovedfelgene til denne. Skal snart ta og begynne og bestille ringer og tønner til disse. Leif Harald skaffer i de størrelsene jeg skal ha til en grei pris, så da blir de bygd for og fylle hjulhuset fult ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Er tøff den 6-eren der, MEGET kledelig med M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2013 Er tøff den 6-eren der, MEGET kledelig med M-Tech Ja jeg er også glad i M-Tech på 6 serien. Er meget fornøyd med at jeg endelig har fått tak i komplett sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2013 (endret) I dag fikk jeg gearkassa som jeg trenger for og få begynne og bygge om 3 serien til 335i Fikk kjøpt meg en 265 kasse fra HagenJR. Men når jeg har fått vasket av den mye møkk/olje så kommer jo noen nr fram som det står 262 på..... Men men den fungerer nok denne også..... Bilder av nyvasket kasse, Endret Januar 26, 2016 av bmwtussan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Er en 265. Som jeg skrev tidligere, så er kassehusene like på 262 og 265. Er førstegiret opp-venstre eller ned-venstre? edit: slik ser 262 ut. Som du ser, manlger det en seksjon/"ett gir" på 262 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2013 Joda jeg har sett litt på nettet. Hva den egentlig heter er jeg litt usikker på, noen mener den heter 262 og noen mener at det er en 265 selv om det står 262 på kassa. Men det er ikke nøye for meg. Kassa har første gir opp, så er en vanlig. Hadde det vært sportskassa så hadde det stått: 262.0.0510.90 225 1.3 på nr på kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Stemmer. Grunnen til at mange kaller den 262 er som du sier stempelet på kassa. Egentlig heter de 265/5 og 265/6. Hvor /6 er med vanlig H-mønster, og overdrive. Mens /5 er doglegkassa. Litt mer lesing her hvis det er av interesse: http://bmwe30m3.net/wiki/index.php?titl ... rison_info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 27, 2013 Share Skrevet Juli 27, 2013 Stemmer. Grunnen til at mange kaller den 262 er som du sier stempelet på kassa. Egentlig heter de 265/5 og 265/6. Hvor /6 er med vanlig H-mønster, og overdrive. Mens /5 er doglegkassa.Litt mer lesing her hvis det er av interesse: http://bmwe30m3.net/wiki/index.php?titl ... rison_info Takk for info. Personlig har jeg sagt 262 CR til den 265/5 i alle år - og egentlig bare blitt forvirret når det har blitt sagt 265 om samme kasse som alltid har gått for 262 CR... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Det stemmer nok det som Stephan skriver, husker jeg forsket på dette selv for et par år siden ettersom det stod 262 både på 4-trinns og 5-trinns kassene mine. Men det er bare fordi de bruker samme huset det står 262 på 265 kassene, 262 er som sagt vanlig 4-trinns kasse og har en seksjon mindre enn 265 5-trinns kassene. Samtidig må jeg si meg enig med Ivar for jeg har også selv alltid kalt 265/5 (dogleg) kassen for 262CR, ettersom CR står for close ratio og det er nettopp det dogleg kassen er. De lærde strides om den heter 262CR eller 265/5, men uansett hvilken av navnene man velger å bruke tror jeg de fleste forstår hvilken kasse det er snakk om. Om ikke annet lar de seg enkelt skille ved å se på gir-mønstrene deres. Getrag 260 er som 265/6 bare en vanlig 5-trinns kasse med overdrive, men har ikke delbart clutchhus. En annen ting som kan være verdt å få med seg er at de forskjellige kassene bruker forskjellige traverser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet September 3, 2013 Forfatter Share Skrevet September 3, 2013 (endret) Da har det skjedd litt i alle fall. Har fått i motor og gearkasse og boltet de på plass der de skal stå. Var trangt og få inn dette i E21, men alt går. Så nå må jeg lage meg eksos og få mellomakslingen til og passe. Så blir det og koble opp litt elektrisk. Har da min gamle motor og gearkasse for salg. Gearkasse 5 trins 323 gearkasse. 3000.- Motor 2.0 forgassermotor. 1500.- Endret Januar 26, 2016 av bmwtussan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå