killarinc Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Noen som har noe innspill om den peste polishen og hvem som er enklest og jobbe med?
todleif Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Skal du bruke maskin eller håndpolering? For dei som ikkje har maskin, er Duragloss 101 (rens) og 111 (lakkforsegler) bra. Har du litt meir penger å bruke, kan Cleaner Fluid og ein voks ifra Swissvax væra eit bra alternativ
Tommen325 Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Auto glym super resin polish er en sikker vinner. Bynn med auto glym lakkrens så polish og til slutt extra gloss protection!
killarinc Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Skal bruke maskin... Autoglymen, spruter den mye? Prøvde biltema sin i sommer, polerte bra med sinnsykt grisete og bruke. Lakkrensen dems var jo helt ubrukelig... Tørka aldri og var nesten umulig og få av uansett hvor tynt jeg tok.. Så ikke noe særlig funksjon heller
Tommen325 Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Om den spruter mye er jeg litt usikker på. Polerer for det meste med hånd. Men at Auto Glym må være et av di beste produktene er jeg sikker på. lett å jobbe med og gir fantastisk resultat. Polerte en en rød 240 som nesten var blitt helt rosa ifjor. Etter 6 timer med jobb kunne man speile seg i den.
Olelink Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Om den spruter mye er jeg litt usikker på. Polerer for det meste med hånd. Men at Auto Glym må være et av di beste produktene er jeg sikker på. lett å jobbe med og gir fantastisk resultat. Polerte en en rød 240 som nesten var blitt helt rosa ifjor. Etter 6 timer med jobb kunne man speile seg i den. Om du gjorde dette for hånd vil den raskt bli rosa igjen. Å polere for hånd på en bil med SS lakk (singel stage, mao uten klarlakk) er en meget omfattende jobb og du skal være god om du klarer å få ett bra resultat, som varer, med maskin og professionelle produkter på 6 timer. Det du har gjort er å fete opp lakken med oljene i polishen du brukte, oljen gjør den døde lakken transparent og lakken ser blank og fin ut. Men ettert hvert vaskes olje ut igjen og lakken ser ut som før. DU har heller ikke fjernet noen riper, bare fyllt dem med fyllere, disse vil også vaskes bort etter hvert og de fleste ripene er tilbake igjen. Tilbake til trådstarter: Skal man bli kvitt riper og få ett blankt resultat som varer kommer man ikke unna bruk av maskin. Har man SS lakk må man slipe seg ned gjennom den døde lakken og det klarer du ikke for hånd om du ikke bruker dagesvis. Samme med riper, skal man klare å få gjort noe med dem annet enn å skjule dem må man slipe seg ned i lakken. Ta en titt på DCN (Detailers Club Norway, detailersclub.no ) for tips og hjelp til valg av produkter etter hvor mye penger du vil legge i det. Og se også innom Scandic Shine (scandicshine.no) for kjøp av produkter, vi har alt du trenger i alle prisklasser. Og lurer du på noe hjelper vi deg mer enn gjerne
todleif Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Kva slags maskin har du? Eg bruker Scholl produkter og pad ifra Uber. Dette fungerer kjempebra.
Tom K Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Den beste polishen du kan bruke er den du liker best selv og den som passer best til ditt bruk, alle er ikke like når det gjelder polering , noen er helt hysteriske og bruker 2 døgn på å få bilen blank, andre tar en kjapp runde med håndfilla et par tre ganger i året, smak og behag.
ZhilleN Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Har hørt at lapeg skal være sinnsykt bra, bra lakkforseiling, bra rubbing, og polish, fungerer meget bra. Det med at det blir grisete, er fordi du tar på alt for mye! ikke mye som skal til, bedre med mindre, enn for mye, så du for jobba det inn i lakken Jeg selv bruker autosol, noe som jeg er meget godt fornøyd med, og noe meguiars for show, treff etc.
killarinc Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Biltema maskin.. den største av dem. Blei gris uansett hvor lite jeg tok... Spruta overalt
nimitz Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 En ny "never ending story" med masse forskjellige meninger ang polering:-//
Eksos Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Biltema maskin.. den største av dem. Blei gris uansett hvor lite jeg tok... Spruta overalt Den med ett hode? Jeg bruker den med to, fungerer veldig bra til prisen! (349,-) Kjøp pads hos clas ohlson (sonax) dersom du vil komme rimelig utav det. Fungerer iallefall kurrant til hobbybruk..
killarinc Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Den med doble er grei til og ta på men og ta av blir det alt for dårlig resultat.
Eksos Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Den med doble er grei til og ta på men og ta av blir det alt for dårlig resultat. Har ikke jeg testa, tar av for hånd
killarinc Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Blir ikke i nærheten så bra og ta for hånd:P Blir glatt men får ikke finishen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå