burnout18 Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Sjelden man hører om noen som har blitt tatt for å rasa om vintern, så lurer på om noen her inne har det? Og fikk dere advarsel, bot eller mista lappen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Det varierer. De fleste mister lappen. Ihvertfall her inne. Alt avhengig av hvem du møter på og situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Jeg var ute å sladdet litt en dag nysnøen hadde kommet. Var vel 18-19 år gammel. Bak meg lå purken, (jeg så han ikke) og han vinket meg selvfølgelig inn. Det var den verste Martin Schance-kjøringen han hadde sett, sa han, og spurte etter førerkortet. Det hadde jeg seff glemt igjen i lommeboka hjemme, siden jeg akkurat hadde skrudd på vinterhjula og "bare" skulle ut å prøve føret I tillegg hadde jeg sprayet lampene bak med rød "sotespray", så fikk kjeft for det også. Men fikk bare en advarsel om at hvis han så meg slik en gang til, så skulle han ta alt av papirer på meg...hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
journey Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Stoppet for sladding i rundkjøring en gang. Ble stående å diskutere rwd vs fwd på vinteren i en halvtime. Ble litt sen på jobb men en veldig trivelig politimann. Egentlig ganske sjeldent jeg blir stoppa i bimmeren. Kjører jeg andre biler så blir jeg stoppa titt og ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Kompis av meg mista lappen i 6mnd'er for å ha spinna 180 grader rundt da han skulle snu på en parkeringsplass. De sa det var uforsvalig kjøring, Var sent på kvelden, å ingen flere biler på parkeringsplassen. Sykt syns jeg at slikt skal være så 4 kanta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 vi var 3 biler som kjørte inne på et industriområde. var en plass innerst der som var veldig fint og kjøre på. me der hadde de satt opp bom. så vi fant en annen vei inn. over en liten jordflekk på andre siden. etter 5 min der inne ser vi en bil komme på veien ved bommen og vi kjørte pent alle 3. brått kom det på blålys og poltibilen kjørte frem til bommen. og 2 folk spratt ut. en dame og en mann. ho dama kjefta og skrek mens ho gikk mot den første bilen som sto 5 meter foran oss 2 andre. mens mannen kom rolig mot oss. vi fikk bare en advarsel siden de ikke hadde sett oss sladde. også fikk vi litt kjeft for og "lage" ny vei inn der. uka etter stod det store stein blokker på den "nye veien" inn der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 mista lappen i 3mnd for 2uker sia jeg, ble tatt for én sladd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Spørs hvordan situasjonen er, har heldigvis bare fått advarsel.. flaks han ikke lå bak meg 5 min tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Hehe, litt artig denne karen: http://www.youtube.com/watch?v=uG0E6ntnn50 "sku bæ gje litt gass så biln ikke sku dø ut" så ser man denne: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Jeg hadde drivi å sladda oppe på sognsvann p-plass mens politiet hadde stått og sett på (Sa de) Slapp unna med en advarsel.. De stod kanskje og så på meg i 15-20 minutter tror jeg. Var dritredd, og rimelig sikker på at lappen røyk da ass.. Men fyren var hyggelig Fikk beskjed om å dra rett hjem, og om de tok meg igjen ville jeg miste lappen. Det er superlatterlig at slikt skal kvalifisere til å miste lappen.. Skal være glad det var på en åpen plass og ikke på en vei! Her må loven virkelig endres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Isbanekjøring er en vanvittig fin ting:) Ble stoppet i en honda fra 1987 da jeg var 18 for at jeg dro i brekket i bortimot hver eneste sving ned mot sentrum. var ikke klar over at politiet la bak og beskuet sladdinga, han ene politimannen som var søring trodde det var bare tilfeldig at bakhjulene slap siden det var hjævlig glatt ute og jeg mer eller mindre holdt fartsgrensa. (andre la i 10-20 under siden det var så glatt) han sa jeg måtte ta det med ro, og de tre i baksetet måtte få på seg beltene. nå synes jeg det var tåpent, men var sikkert veldig stilig der og da ved innkjøringa På shell Mørkved (Bodø), må man igjennom er rundkjøring for så rimelig knapp venstresving etterfulgt av en ganske knapp høyre (oversiktlig og fint) for og komme ned til der man parkerer hvis man ikke skal fylle. kjørte fadern's volvo 850 og dro kontra igjennom hele innkjøringa og helt til jeg sto ganske pent der jeg skulle parkere, sprang inn på shell og kjøpte et brød og kom ut og da sto politibilen der. kom to smilende politimenn ut av bilen, han ene var ganske gammel trønder og hadde bart. etter ca 10 min samtale om at man måtte oppføre seg i trafikken og heller i det minste hærje en plass det ikke er så synlig osvosv slapp jeg fra det med en advarsel og en hel masse klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 En åpen parkeringsplass er også å betegne som offentlig vei vet du, enig i at det er et ganske firkanta system men tenk så mye bråk det hadde blitt hvis det var fritt fram for grisekjøring på alle parkeringsplasser hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Mista lappen i 24 timer når jeg var 18.. Sivilbilen lå bak meg i 1 km mens jeg lå sidelengs, da hadde de visst også 3 anmeldelser på meg på en halvtime fra før ... Fikk med brev fra arbeidsgiver at jeg mista jobben hvis jeg mista lappen, livet gikk rett i dass og alt det der, så fikk jeg den faktisk tilbake dagen etter... Ble ei saftig bot, og en fryktelig sterk advarsel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 En åpen parkeringsplass er også å betegne som offentlig vei vet du, enig i at det er et ganske firkanta system men tenk så mye bråk det hadde blitt hvis det var fritt fram for grisekjøring på alle parkeringsplasser hehe Joda. Det kan da ikke være så vanskelig å få lagd et forbund elns for rånere/drifting, og få til avtale med noen selskaper som har STORE parkeringsplasser etc om å få lov å arrangere ting der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Nei, heldigvis ikke. Men som 18-åring med fersk lapp og Volvo 240 med prøveskilt rattet jeg rundt samtlige rundkjøringer jeg fant. Hadde nok litt flaks en gang. Fikk en bil fra venstre på vei inn i rundkjøringa mens jeg var i god drift i gjennom den. Det var purken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå