PolarBearKBG Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 Hei Jeg vurderer om jeg skal bytte ut spilleren som sitter i bilen nå til en spiller med AUX. Men jeg er ganske blank på BMW, så ville høre med noen her først før jeg gjør noe dumt Jeg har en 320d 2001 mod som har standard cd spiller. Jeg har fått høre at spilleren er byttet en gang før, da fra kassett til cd. Men det ble gjort på verksted, så alt er "originalt". Det jeg lurte på er om de i det hele tatt er mulig å sette inn en uoriginal cd, spiller. Tenker på dimensjoner og festemuligheter, og at det kan gjøres uten for mye modifisering. Er ganske ny bak rattet, og har ikke all verdens erfaring med dette her Det andre jeg lurte på er hvordan det evt blir med kabler. Kan en ny spiller kobles rett på, eller må man forandre på noe av kablene? Og er det fortsatt evt mulig å bruke volumfunksjonen på rattet med en ny spiller? Håper noen glupe hoder har noen svar. Er også ny på forumet, så vet ikke helt hvor man skal poste osv, men regner med at det ikke var helt på jordet å legge det her Takk på forhånd, rop ut hvis det er noe mer info jeg kan gi for å forklare meg bedre
mlarsen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 vis du skal bytte spiller ikke bytt til en uorginal spiller blir det ikke noe pent, etter min mening. men vis du skal finnes det iso overganger. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=228 men har du en knapp på spiller det står "mode" på så er det mulighet får og etter montere aux inngang http://www.koed.no ligger på pris rund 5-6 hundre...
Haug530D Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Kan fint sette inn en uorginal og få det pent: http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e46.php
PolarBearKBG Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 Er enig i at det kan bli litt rart å bytte ut originalspilleren ja, så først og fremst vil jeg unngå dette. Den navigasjons skjerm/alt mulig rart var jo knall, men er redd det blir litt dyrt ^^ Men vil feks denne passe til bilen min? Som er en 2001 mod. : Audio AUX-Connector www8632 NOK 380,00 / NOK 475,001 Kj�p stk. Installation af dette kit foruds�tter at du i forvejen har f�lgende krav opfyldt: - Biler fra og med 9/2002 - SA 661 + 650 Radio "Buisness" CD Er du i tvivl kan du kontakte os med dit stelnummer, s� vil vi hj�lpe dig med at unders�ge hvad der sidder i netop din bil. Med denne audio indgang kan du sende analoge lydsignaler fra din mp3, MD, CD eller walkman. Ind i dit originale lydsystem. Indgangen er et lille 3,5mm jack stik.
mlarsen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 ta og sjekk spillern din om du har en knapp det står "mode" da er det værtfall mulighet for aux. jeg skjenner en som nettopp måtte bytte spiller får og få den knappen også skaffa seg et etter monterings kitt og det fungerer..
PolarBearKBG Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 Jeg har en knapp det står mode på ja Men hva er mest praktisk med tanke på hvordan jeg skal får tilgang til AUX kontakten? Noe sier meg at jeg må kutte noe, men hva vil være den beste løsningen? Vil helst ikke at det skal se stygt ut ^^ Ser for meg at jeg kan trekke kabelen ned til rommet under klimaanlegget, men er det praktisk mulig å få til bare ved å ta ut CD spilleren? Noen som vet om en enkel, skjult måte å få ut AUX kabelen på?
mlarsen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 det jeg tenker er og legge den opp enten i aske begeret eller montere den rommet under armlena slik at den er minst synelig men du må nok lage hull til den ja. men det blir litt mer og demontere enn bare spiller får å legge den opp ja men skal ikke være så vanskelig;)
PolarBearKBG Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 Men vil det være mulig å feks lage et hull i "taket" på rommet under klimaanlegget og bare trekk en AUX kabel igjennom der? Da kan jo bare mobil/Ipod ligge inni det rommet. Men har man fri sikt til det rommet bare ved å ta ut spilleren? Eller må man ta ut klimaanlegget også? Er ikke så god på detta skjønner du
mlarsen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 vis du kunne kommet med noen bilder osv. så hadde vært litt lettere. så jeg veit litt mer nøyaktig hvor du mener vis du skjønner;)
PolarBearKBG Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 Ja skjønner det ^^ Skal ut en tur senere så da kan jeg slenge opp noen bilder i kveld
EzzY Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 I min 99 E46 er det lagt opp kabel inne i det rommet over askebegeret (solbrillerommet med vippeluke) Kabelen kommer oppent ifra, bare presset mellom plasten fra under AC kontroll enheten. På spilleren trykker jeg bare på CD knappen en ekstra gang, så kommer cd-veksleren som inngang, der er kabelen koblet opp imot. Hvordan å få lagt kabelen ned dit er jeg usikker på, da det var gjort fra før på min, men ser nok for meg at du må ut med spilleren samt AC kontroll enheten for å enklest kunne trekke kabelen ned dit. Det som er fint med å ha kabelen der er jo at mobilen/ipoden kan ligge inni der, gjemt bak luka, og det syns ikke. Verken for evt tyver, eller for de som er interisert i en clean og ryddig look Har selv tenkt på å evt koble opp en liten dock i askebegeret eller lignende der man bare kan sette iphone/ipod nedi, og den lader samt spiller lyd, uten behov for flere kabler som går over alt
PolarBearKBG Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 Høres bra ut Var akkurat slik jeg hadde tenkt meg også. Jeg kommer til å bruke både mobil (HTC) og iPod, så noe dock skal jeg nok ikke ha. Men hørtes stilig ut hvis du får det til ^^ Må vel åpne litt opp og se åssen det ligger an inni der. Er litt usikker på om jeg bare kan ta ut cd spilleren, eller om jeg må ta ut hele den "rammen" bortover mot passasjer siden osv. Må forske litt på det. Takk for kommentaren i hvertfall
EzzY Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Kan fint sette inn en uorginal og få det pent:http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e46.php Du kan jo se på den videoen for hvordan å få ut cd-spilleren. AC enheten vet jeg ikke hvordan man gjør det med. Har hørt at det er utrolig mye prakk med det. Her i Trondheim har bilradiospessialisten fortalt meg at det var 5 forskjellige som hadde prøvd selv, men senere satt inn bilen til de for å få gjort arbeidet. Var vel ca 5 timer arbeid de beregnet for montering av 2-din spiller. Men nå skal jo du bare ut med det for å strekke en kabel, så slipper nok sette inn bilen for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå