Gå til innhold

Drittkatter som riper opp panser...

karl92
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke alt, men når du åpenbart sier at katta di går fyken om den ødelegger noe, da bør du seriøst revurderdere hva du tenker.. hold den inndørs da vel, du har vel et hus du kan ha den i, den dør sikkert ganske fort når den er såpass gammel uansett, gi den et verdig liv, alt som puster og går bør ha retten til et verdig liv.

Men jeg har bedre å gjøre enn å diskutere med tapere, heldigvis er folk forskjellige, jeg har brukt 20 lapper på kattene mine i 2010 på dyrlegebesøk og kattepensjonat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke alt, men når du åpenbart sier at katta di går fyken om den ødelegger noe, da bør du seriøst revurderdere hva du tenker.. hold den inndørs da vel, du har vel et hus du kan ha den i, den dør sikkert ganske fort når den er såpass gammel uansett, gi den et verdig liv, alt som puster og går bør ha retten til et verdig liv.

Hvis katten ødelegger noe for andre ja. Og skulle jeg få en strøken vogn stående i "gangveien" til katten sine daglige turer har jeg sett hva som skjer. Det er et valg jeg tar i ly av for dårlige avstengte lagringsmuligheter, tomtens utforming og huset tilstand. Katten er stort sett inne når jeg er hjemme. Når ting har endret seg om kanskje 10 år fram i tid, ja da kan man igjen vurdere katt igjen. Har levd med katter kostant hele livet, og vet utmerket godt hva det innbærer positivt og negativt.

Du er vegeterianer, siden du står for den siste setningen din?

Det er litt intressant, hvor mange prosent av verdens befolkning som ville sultet ihjel i løpet av 30 dager om vi sluttet å spise kjøtt..?

Vi i Norge er såpass priviligerte at vi kan ta et standpunkt til hva vi vil spise - det kan ikke mange andre land.

Av med lykkebrillene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier overalt og biler i øst og vest (har mista 3 katter pga påkjørsel).

Så du mener det at hvis jeg går på E18, blir kjørt ned og drept, så er det bilens skyld at jeg døde? Nå får du jaggu gi deg!

Folk får skaffe seg innekatter istedet for katter man får gratis. Er en grunn til at de som regel er jævlig billige/gratis.

Jeg har selv hatt katt som ble overkjørt på veien, og shit happens altså.. Det er ikke bilens feil, eller veiens feil. Det er katta sin feil, eller kanskje tilogmed vår feil som slapp den ut der og da.

Helt enig.. Folk som mishandler generelt har somregel seriøse issues..

Hagle er nå en human måte å drepe en katt på. Tror ikke du er klar over hvordan uønsket kattefødsel fikses jeg? Det er hagle bak låven.

Jeg skal ikke behøve å dra et jævla "pledd" over bilen hver gang jeg parkerer. Derimot er det som noen nevnte her ganske lurt med å spraye vann på dem, og håpe at det hjelper. Neste er jo høytrykkspyleren ,eller hageslangen..

Man skal ikke SLUTTE å spise kjøtt, men du spiser kanskje katter? eller hunder? er vel stort sett kun asiatere som har såpass til avvik

Er det noe galt i å spise hund eller katt? Hvordan er det forskjellig fra okse, ku, sau, marsvin, kameler, osv? Alt av dette er dyr som blir spist. Nei, det er ikke normalt i Norge å spise hverken hund, katt, marsvin eller kamel, men det gjør det ikke galt?

Jeg elsker serien bizarre foods.. Han spiser SÅ mye forskjellig, ting som ser ekkelt ut (larver, edderkopper, gresshoppere osv), men det gjør det ikke galt.

Nordmenn må åpne øya for andre kulterer og se at det faktisk ikke er så ille. Men back on track.

Katter har ikke en DRITT på en bil å gjøre! Enten det er en nedrusta bil eller en klæss ny bil til 2 millioner. Dette er prinsippielt. Er som å si at det er greit at naboens hund går og driter på trappa di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke SLUTTE å spise kjøtt, men du spiser kanskje katter? eller hunder? er vel stort sett kun asiatere som har såpass til avvik

Nå får du stå for setningen din. At du skrev den dumt er din feil.

Jeg prøver å få deg til å forstå at slik holdning ikke holder tett. En spade er en spade.

Hvorfor spiser asiater katter tror du? Og slanger, larver, bikkjer og blekkspruter? Tenk deg godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få deg til å forstå at slik holdning ikke holder tett. En spade er en spade.

Hvorfor spiser asiater katter tror du? Og slanger, larver, bikkjer og blekkspruter? Tenk deg godt om.

Jeg trodde det var fordi det smaker vondt, og de er barbarer jeg! [/ironi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis du kanke være helt god i hodet ?

de fleste har masse minner fra kjæledyrene sine, i alle fall vis de har levd i 12år. da tar man ikke bare liv av de på dagen fordi katta hadde løpt på bilen til naboen.

vet ikke hva jeg hadde gjort vis noen rørte hundene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis du kanke være helt god i hodet ?

de fleste har masse minner fra kjæledyrene sine, i alle fall vis de har levd i 12år. da tar man ikke bare liv av de på dagen fordi katta hadde løpt på bilen til naboen.

Jeg vil da anta hundene dine går i bånd slik at deg er begrenset hvor de kan gå/gjøre skade?

Der jeg bodde tidligere i Bærum hoppet hunden over gjerdet og beit lillesøsteren min.. Slike hunder MÅ, burde og SKAL avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange kloremerker etter katta opp igjennom årene, men jeg ville ALDRI ha avlivet den fordet...

Første katta vi hadde ble påkjørt, da var jeg vel 11år gammel, og det var en ganske stor påkjenning da jeg var sinnsykt glad i den katta!

Dere har noen syke holdninger til dyr AndreasDG og Oddis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange kloremerker etter katta opp igjennom årene, men jeg ville ALDRI ha avlivet den fordet...

Første katta vi hadde ble påkjørt, da var jeg vel 11år gammel, og det var en ganske stor påkjenning da jeg var sinnsykt glad i den katta!

Dere har noen syke holdninger til dyr AndreasDG og Oddis..

Neida.. For min del har jeg bare innsett at de er faktisk bare dyr. Og siden de er dyr må eier holdes ansvarlig for ting de gjør.

Jeg var vel litt yngre enn det du var når katta vår ble påkjørt. Heldigvis har jeg blitt eldre etter den tid og forstått hvordan ting funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det er en sær delikatesse de spiser for egen nytelse, ikke nødvendig føde, vi MÅ ikke spise alt annet enn det som er nødvenig, når så mye kjøtt kastes..vi kaster dobbelt så mye som vi spiser i året. Forøvrig spiser jeg minimalt med kjøtt, går masse i melk, grønnsaker og fiberkost. Spiser kjøtt en gang om dagen, maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis du er jo bare syk i hodet! ?

Syk i hode, nei. Jeg føler vel ikke at akkurat du er så veldig kvalifisert til å bedømme sånt, nå når jeg vet litt om hva slags person du er fra tidligere. Så ikke kom med mer slik usaklig tull. Deg hører jeg ikke på. =;

Dyr i mitt eie påfører ikke andre skade. Og gjør de det da er det over og ut, som nevnt. Spesielt siden jeg ikke kan sperre inne katta i huset, av tidligere forklarte grunner.

Jeg tror mange av dere bare skummer innleggene mine uten å faktisk lese resoneringen. Jeg ser noen gjør det, og de tar poenget direkte.

Det må være mange syke der ute, siden jeg aldri har mishandlet et dyr i mitt liv, men folk som setter igjen dyr for å dø i skogen eller i en søppelbøtte, de er det MANGE av. Bare spør vetrinærene. Når katten min lever - lever den godt. Når den er død er den død og blir begravd så dypt at den ikke blir spist opp som mat av forbipasserende dyr.

Så lenge ikke hundene dine biter eller trasker rundt å lager uhygge eller gjør overdrevent er det vel ingenting å frykte. Hunder som biter skal avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder som biter skal avlives? hvis en kompis biter deg alt han orker, så skal han avlives da? saklig..

jeg har blitt revet opp masse av dyrene våre, ALDRI om jeg noensinne har tenkt på avliving, hvis han hadde påført andre noen skade, så hadde jeg heller ikke avlivet bikkja med mindre det kom trusler om rettsaker og erstatningskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver virkelig å lese innleggene dine, oddis.. Problemet er at du skjuler deg bak store og relativt fancye ord.. Blir litt som nyttårstalen på NRK, skifter kanal relativt kjapt! :wink:

Skal ikke dømme deg siden jeg ikke kjenner deg, men det du og mange andre har ytret i denne tråden gjør meg rettogslett trist.

Hvis vi er så sykt overlegne burde vi kanskje behandle hverandre inkl husdyr bedre.. God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder som biter skal avlives? hvis en kompis biter deg alt han orker, så skal han avlives da? saklig..

Hør på deg selv. Du sidestiller mennesker og dyr. Det er galskap. Om noen hadde skutt bror/søsteren din. Og deretter skutt katten din. Hadde du vært mest lei deg over katten?

Et menneske er et menneske. Et dyr er et dyr. Vi har ikke samme måte å tenke på, og har ulike preferanser og forutsetninger (mennesker og dyr altså). Dyr som biter mennesker er en fare for sine omgivelser. Og eieren har ikke gjort jobben sin, ifølge loven. Hund bør avlives og eieren bør forfølges slik at dette ikke skjer igjen. Man skal ta dyrehold seriøst, noe JEG i aller høyeste grad gjør. Mennesker som biter og utøver vold har vi egne steder for.

jeg har blitt revet opp masse av dyrene våre, ALDRI om jeg noensinne har tenkt på avliving, hvis han hadde påført andre noen skade, så hadde jeg heller ikke avlivet bikkja med mindre det kom trusler om rettsaker og erstatningskrav.

Så det er helt greit at du blir bitt av andre dyr? Å bli bitt er aldri ok. Kanskje vi skal begynne å lekeslåss. Når er det nok? Da jeg har knekt nesa di? Eller når jeg har revna kjaken din? Eller forstuet fingeren din?

Skjønner du i det hele tatt hvor jeg vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...