gica Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 hunder som biter skal avlives? hvis en kompis biter deg alt han orker, så skal han avlives da? saklig..jeg har blitt revet opp masse av dyrene våre, ALDRI om jeg noensinne har tenkt på avliving, hvis han hadde påført andre noen skade, så hadde jeg heller ikke avlivet bikkja med mindre det kom trusler om rettsaker og erstatningskrav. HAHAHAHA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 hunder som biter skal avlives? hvis en kompis biter deg alt han orker, så skal han avlives da? saklig..jeg har blitt revet opp masse av dyrene våre, ALDRI om jeg noensinne har tenkt på avliving, hvis han hadde påført andre noen skade, så hadde jeg heller ikke avlivet bikkja med mindre det kom trusler om rettsaker og erstatningskrav. Hadde din hund bitet meg eller noen jeg kjente uten at noen hadde gjort den noe hadde jeg krevd den avlivet umiddelbart. Om jeg så måtte gått til retten med det. Hunder som biter uten grunn er FARLIGE, og MÅ avlives Det er selvfølgelig noe annet om hunden har blitt ertet eller lignende av personen først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Jeg prøver virkelig å lese innleggene dine, oddis.. Problemet er at du skjuler deg bak store og relativt fancye ord.. Blir litt som nyttårstalen på NRK, skifter kanal relativt kjapt! Skal ikke dømme deg siden jeg ikke kjenner deg, men det du og mange andre har ytret i denne tråden gjør meg rettogslett trist. Hvis vi er så sykt overlegne burde vi kanskje behandle hverandre inkl husdyr bedre.. God kveld! Hva er det du ikke skjønner i innleggene mine? Skriv ned noen konkrete spørsmål, så skal jeg svare så konkret som mulig. Jeg har nok en tendens til å få med litt for mye da jeg prøver å forklare, som kanskje gjør den røde tråden litt vanskeligere å følge. Sånn er det når man blir engasjert. Jeg behandler som sagt husdyret mitt på en helt vanlig måte, du vil ikke merke noe forskjell på min katt og alle andres. Så lenge jeg har levende dyr behandler jeg de med respekt, selvfølgelig. Har jeg noen steder skrevet at jeg ikke gjør det?? For jeg har blitt anklaget 3-4 ganger i denne tråden for å ikke ha respekt. Tørr påstå katten min har hatt et liv i sus og dus, mye bedre enn en katt i høyblokk på Stovner. No offence. Her har den skog, jorder, låver og en egen sofa og alltid fyllt matfat og drikkebeger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Jeg prøver virkelig å lese innleggene dine, oddis.. Problemet er at du skjuler deg bak store og relativt fancye ord.. Blir litt som nyttårstalen på NRK, skifter kanal relativt kjapt! Skal ikke dømme deg siden jeg ikke kjenner deg, men det du og mange andre har ytret i denne tråden gjør meg rettogslett trist. Hvis vi er så sykt overlegne burde vi kanskje behandle hverandre inkl husdyr bedre.. God kveld! Hva er det du ikke skjønner i innleggene mine? Skriv ned noen konkrete spørsmål, så skal jeg svare så konkret som mulig. Jeg har nok en tendens til å få med litt for mye da jeg prøver å forklare, som kanskje gjør den røde tråden litt vanskeligere å følge. Sånn er det når man blir engasjert. Jeg behandler som sagt husdyret mitt på en helt vanlig måte, du vil ikke merke noe forskjell på min katt og alle andres. Så lenge jeg har levende dyr behandler jeg de med respekt, selvfølgelig. Har jeg noen steder skrevet at jeg ikke gjør det?? For jeg har blitt anklaget 3-4 ganger i denne tråden for å ikke ha respekt. Tørr påstå katten min har hatt et liv i sus og dus, mye bedre enn en katt i høyblokk på Stovner. No offence. Her har den skog, jorder, låver og en egen sofa og alltid fyllt matfat og drikkebeger. Trodde katter bare skulle ha mat 1 gang om dagen jeg? At den bare spiste og spiste hvis det var mat tilgjengelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Katter spiser når de er sultne, ikke mer enn det. Har alltid mat tilgjengelig hos oss, de er verke feite eller late Har fungert ypperlig med 3 katter gjennom maange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Det som skjer når en katt bare spiser en gang om dagen er følgende: MJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Til langt på kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Oddis, jeg elsker deg. No homo! Virker som din katt lever et vesentlug finere liv enn en katt som bor i en "vanlig" husstand. Kjipt at jeg er allergisk mot pelsdyr. Skulle gjerne gitt en katt et smak på det gode liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 mennesker med e30 er overhodet ikke overlegent noe som helst, det er faktisk under nivået til enhver bakgårdskatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 mennesker med e30 er overhodet ikke overlegent noe som helst, det er faktisk under nivået til enhver bakgårdskatt. Herlig kommentar, i superturbodiesel-stil Du gir meg en latter med sånne ting - genuint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Oddis du kanke være helt god i hodet ?de fleste har masse minner fra kjæledyrene sine, i alle fall vis de har levd i 12år. da tar man ikke bare liv av de på dagen fordi katta hadde løpt på bilen til naboen. vet ikke hva jeg hadde gjort vis noen rørte hundene mine! Jeg vil da anta hundene dine går i bånd slik at deg er begrenset hvor de kan gå/gjøre skade? Der jeg bodde tidligere i Bærum hoppet hunden over gjerdet og beit lillesøsteren min.. Slike hunder MÅ, burde og SKAL avlives. Har jeg sakt hundene mine er agressive herregud De er også på størrelsen med en katt går såklart i bånd med de i byggefelte, men på heia er de løse. Så du må passe deg så de ikke kommer å spiser deg opp før du får avlivet de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Har du en bil som ikke får garasje, og så kun står ute, så trenger du ikke irritere deg over katter heller! Bygg deg garasje eller bytt bil da ditt rævhål! Jeg har ikke problemer med katter som går på M3en, og vi har 4 katter som hører til i nærheten. Vet du hvorfor? For den står i GARASJE!!! Ute har jeg 320en stående hele jævla året, og katten ligger av og til på panseret der. Og viss jeg ser det, så snakker jeg til den slik at den ikke er redd og løfter den pent av og ned på bakken. Kanskje bare tar jeg den inn slik at den ikke setter seg oppo igjen. Slik som enkelte av dere snakker hører ikke hjemme noen plass. Jeg er selv bil entusiast og katte menneske, skal om 4 uker å hente meg en katt til 6000 spenn f.eks! Og til deg ODDIS, den innavls katten din skulle nok vert avlivet lenge før den ble 12 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 å bruke bilen tar myer mer skade enn å ha en katta på panseret. flyr mye dritt fre andre biler og deres egen som skader mye mer enn en katt. en fugl som driter på bilen skade også lakken no jævlig. så en katte er det minste problemet en bil har. er dere så jævla redde for den helvetes bilen så grav dere en bunker og gjem den der. da kan verken vær, vind, katter eller steinsprut lage en prikk på den. hadde katta mi gått på noen andres bil og de hadde misslikt det så veldig at de fløy etter katta mi for å drepe den, så hadde jeg hanta hagla mi og skutt vedkommende lenge før det fikk tak i katta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 å bruke bilen tar myer mer skade enn å ha en katta på panseret. flyr mye dritt fre andre biler og deres egen som skader mye mer enn en katt. en fugl som driter på bilen skade også lakken no jævlig. så en katte er det minste problemet en bil har. er dere så jævla redde for den helvetes bilen så grav dere en bunker og gjem den der. da kan verken vær, vind, katter eller steinsprut lage en prikk på den.hadde katta mi gått på noen andres bil og de hadde misslikt det så veldig at de fløy etter katta mi for å drepe den, så hadde jeg hanta hagla mi og skutt vedkommende lenge før det fikk tak i katta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 ja den her diskusjonen engasjerer mange, men holder med Oddis i mye. Er glad i hunder, men en hund blir aldrig mer eller ens likverdig et menneske. Om man har katt eller hund skal man gi omsorg og ta vel hand om dem, men samtidigt har man et ansvar. Veit at mange har stor glede av sine hunder og katter, og det skal vi respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå