Gå til innhold

Fekk i dag start på bilen m20b20 4/87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fekk i dag start på bilen, den stoppa for 2måna sia, av at den var tom for strøm. Dagen etter den stoppa skulle me starta den med starthjelp men berre skinna og ikkje ville starta. har så i dag fått sjekka at det var gnist og at bensinpumpa gikk. fekk start etter masse skinning og herjing, når den nett starta så gjekk det og fjuska og rugla så berre det, måtte halde den på 1500 for at den ikkje skulle sløkke seg, men etter ei lita stund gjekk den heilt fint. men skjønna liksom ikkje heilt kva det kan vere?

den sperre litt 4 - 5000 omd når du gir på, men det har den gjort lenge.

Har bytta tennplugga og coil og renska fordelerlåk.

Nokon som kan svare på ko detta kan vere?

bilen har stått med 40 l , å har hatt på rikeleg med kondensfjernar og slik.

takk for hjelp :)

Skrevet

Startet den før eller etter tennpluggbyttet. Sure(og litt slitte) gamle plugger kan nok være noe av årsaken. Sliter med det samme selv og skal bytte plugger på 320en min i morgen.

Har du sjekket innsugsbelgen osv for spekker/ falsk luft? Kan være ett tips der altså.

P

Skrevet

den sperra på 4-5000 med nye plugger, ja idagmorges så tok eg ut pluggane og pussa dei litt, (er omtrent nye) så starta den etter det etter masse skinning, måtte pumpe med gassen for at den skulle starte.

innsugsbelg er ny, og tennpluggledningane er veldig bra og.

kan vere lmm also

Skrevet

Da bør du prøve å nappe ut pluggen til LMM for å se om motoren endrer seg og går anderledes. Gjør den ikke det, er den(Lmm) nok gåen/ ute av referanseområdet.

Noen har fortalt meg ett tjuvtriks som fungerer i mørket/ lite lys. Ta av luftkanalen inn til Lmm. Få noen til å slå av motoren mens du kikker inn på Lmm. Den skal da gløde/ lyse litt hvis den virker. Ikke lett å måle denne uten riktig verktøy og data.

P

• 3 months later...
Skrevet
Da bør du prøve å nappe ut pluggen til LMM for å se om motoren endrer seg og går anderledes. Gjør den ikke det, er den(Lmm) nok gåen/ ute av referanseområdet.

Noen har fortalt meg ett tjuvtriks som fungerer i mørket/ lite lys. Ta av luftkanalen inn til Lmm. Få noen til å slå av motoren mens du kikker inn på Lmm. Den skal da gløde/ lyse litt hvis den virker. Ikke lett å måle denne uten riktig verktøy og data.

P

Det trikset gjelder massemåler, han har mengdemåler. En kan måle signalet den gir ut ved å måle mellom pin 4 og 2 eller 3 (husker ikke hvilken i farten, men den ene er 5volt og den andre er signalet) så dytter man inn spjeldet manuelt å sjekker at spenningen stiger jevnt oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...