325ixx Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Fekk i dag start på bilen, den stoppa for 2måna sia, av at den var tom for strøm. Dagen etter den stoppa skulle me starta den med starthjelp men berre skinna og ikkje ville starta. har så i dag fått sjekka at det var gnist og at bensinpumpa gikk. fekk start etter masse skinning og herjing, når den nett starta så gjekk det og fjuska og rugla så berre det, måtte halde den på 1500 for at den ikkje skulle sløkke seg, men etter ei lita stund gjekk den heilt fint. men skjønna liksom ikkje heilt kva det kan vere? den sperre litt 4 - 5000 omd når du gir på, men det har den gjort lenge. Har bytta tennplugga og coil og renska fordelerlåk. Nokon som kan svare på ko detta kan vere? bilen har stått med 40 l , å har hatt på rikeleg med kondensfjernar og slik. takk for hjelp
vegard89 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 men den har ikke gått på 4-5000 omd før? eventuelt sjekk lmm?
pedro Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Startet den før eller etter tennpluggbyttet. Sure(og litt slitte) gamle plugger kan nok være noe av årsaken. Sliter med det samme selv og skal bytte plugger på 320en min i morgen. Har du sjekket innsugsbelgen osv for spekker/ falsk luft? Kan være ett tips der altså. P
325ixx Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 den sperra på 4-5000 med nye plugger, ja idagmorges så tok eg ut pluggane og pussa dei litt, (er omtrent nye) så starta den etter det etter masse skinning, måtte pumpe med gassen for at den skulle starte. innsugsbelg er ny, og tennpluggledningane er veldig bra og. kan vere lmm also
pedro Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Da bør du prøve å nappe ut pluggen til LMM for å se om motoren endrer seg og går anderledes. Gjør den ikke det, er den(Lmm) nok gåen/ ute av referanseområdet. Noen har fortalt meg ett tjuvtriks som fungerer i mørket/ lite lys. Ta av luftkanalen inn til Lmm. Få noen til å slå av motoren mens du kikker inn på Lmm. Den skal da gløde/ lyse litt hvis den virker. Ikke lett å måle denne uten riktig verktøy og data. P
325ixx Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 bilen går no, men sperra fortsatt på 4,5 - 5 rpm. motor slukker seg viss du nappar ut ledning til lmm
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Da bør du prøve å nappe ut pluggen til LMM for å se om motoren endrer seg og går anderledes. Gjør den ikke det, er den(Lmm) nok gåen/ ute av referanseområdet.Noen har fortalt meg ett tjuvtriks som fungerer i mørket/ lite lys. Ta av luftkanalen inn til Lmm. Få noen til å slå av motoren mens du kikker inn på Lmm. Den skal da gløde/ lyse litt hvis den virker. Ikke lett å måle denne uten riktig verktøy og data. P Det trikset gjelder massemåler, han har mengdemåler. En kan måle signalet den gir ut ved å måle mellom pin 4 og 2 eller 3 (husker ikke hvilken i farten, men den ene er 5volt og den andre er signalet) så dytter man inn spjeldet manuelt å sjekker at spenningen stiger jevnt oppover.
|Ole| Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 e30 går ikkje uten lmm... lån deg ein lmm å prøv, vanleg problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå