Trollet_ Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Bmw 635csia 2/1-1984 Lakk-kode: Bmw-Lapisblau(173) Motor: m30b35 3430cm3 6 cyl 12v SOHC - 218hp @ 5700rpm - 315nm @ 4000rpm 0-100 km/h - 8.4 sec Topspeed 216 km/h 1470kg Utstyrsliste: S201A 3 kjøreprogrammer f.4-trinns automatgir S290A BMW Lettmetallfelger 7Jx15, 225/55R15V S314A Oppvarmede vindusspyledyser S350A Grønntonede ruter rundt om S401A Elektrisk soltak S427 Varseltrekant med holder S458A Elektrisk setejustering S494A Elektrisk oppvarmede seter Fører/pasaskjer S498A Justerbare nakkestøtter bak S500A Hovedlys spylesystem S510A Høydejustering kjørelys S530A Klimaanlegg S540A Cruisekontroll S979 Velur dørkmatte foran/bak Dette var lista jeg fikk skrevet ut hos BMWforhandleren, ellers kan man legge til: -sentrallås -elektriske vidnuer framme og bak -elektriske speil -oppvarmede speil -oppvarmede dørlåser -Hengerfeste -ABS -Tåkelys -Alpine radio/cd. Har lenge drømt om en gammel 6serie til hobbybruk, planen var og importere inn en veteran i grei bruksstand med kansje noen småbagateller. men så snublet jeg da altså over denne i garasjen til naboen, vel og merke ihjelrustet rundt om, og ikke kjørt siden 2005. Planen er i første omgang og ta all rusten og få bilen i grei bruksstand som sommer/cruisebil. så vurdere oppgradering av motor, gir og understell for fin bruk på bane. som bildene under beskriver har jeg en del jobb her fremmover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 Dag 1: interiør ute og rust inspisert og vurdert til overkommelig mtp at dette er langtidsprosjekekt. fikk med annonsen fra når naboen kjøpte bilen, der sto det at den var entusiasteid, hvilken bmw entusiast raserer bilen med høytalere, og under baksetet av alle plasser, må ha ny hattehylle, dørsider og sidebekledning bak takket være luringen som har eid bilen tidligere: da var bilen kommet på bukker, panser, fronlykter, eksos, demontert, og motor, strøm, AC, servo, og gir frakoblet: begynte utløfting av motor, første stopp var her, fant da ut at jeg måtte skru av AC-kompressorn og servopumpa. Eksosen gikk i oppløsning når jeg demonterte den, såklart avrustet flere steder: Litt bedre bilde med blits av hekken på bilen, nydelig:) underside: Klipsposer ryddig forlagt i boks med tellekant for oversikt over de forskjellige skruene, kommer til og takke meg selv for dette ved montering: Lite oversiktsbilde over garasjen, Downpipe her på forumet sin e21 til høyre, og en Monza til venstre der. trivelig karer og dele garasje med:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Se der ja Dette skal det følges med på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 "Litt" jobb nå, så blir det bare go bilen dette. Jeg har fått kontakt med en i tyskland som bare driver med E24 Han er kanskje ikke den billigste på delene, men han har det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 Noe du har lyst til og dele? PM evt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Noe du har lyst til og dele? PM evt... Ja klart det... Ring 99276074 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 er det ditt nr? må se litt hva jeg trenger så kan jeg slå på, har han/skafer han karosseri-deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Ja er nr til meg. Han har det meste av deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Her har du litt å gripe tak i ja ser jeg Får titte innom for inspirasjon med jevne mellomrom tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Steike, der har du noen timer tidsfordriv ja. Så ut som det hadde vært en pen originalfarge. Blir interessant å se hvordan denne blir til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Her skal det følges med Kunne trengt ditt pågangsmot. Planene er restaurering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Må legge igjen spor her, så jeg se hvordan dette utvikler seg med tiden. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hehe har ikke noe plan om og registrere før den blir veteran i 2014, så har all verden med tid, og har nesten aldri tålmodighet/tid til og bare slappe av:) Kunne såklart heller Jobba lengre dager på jobb i et halvt år for så og kjøpe en i perfekt stand, eneste man lærer da er hvordan man blir dritlei jobben sin mulig jeg setter bort noe av sveisinga, men litt av poenget er og lære karosserisveising selv. spekulerer litt rundt det tekniske... iværtfall i første omgang og hive på ei manuellkasse på m30'n når jeg monterer bilen sammen. men hvordan er det med registrering som veteran mtp ombygginger av motor, gir og understell? har hatt noen lange mailer med Biltilsynet ang dette tidligere ved import av veteran, der var det iværtfall noe sære regler. må undersøke dette litt nærmere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Førstepost redigert med litt mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Mange gode timer foran deg her men bra blir det til slutt... "Litt" jobb nå, så blir det bare go bilen dette. Jeg har fått kontakt med en i tyskland som bare driver med E24 Han er kanskje ikke den billigste på delene, men han har det meste. Du hadde ikke greid å skaffet meg en mørkt dørkteppe i fin stand med han vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå