Gå til innhold

Trollet_'s Bmw 635csia Demonteres og oppbygges


Trollet_
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw 635csia 2/1-1984

Lakk-kode: Bmw-Lapisblau(173)

Motor: m30b35

3430cm3 6 cyl 12v SOHC - 218hp @ 5700rpm - 315nm @ 4000rpm

0-100 km/h - 8.4 sec

Topspeed 216 km/h

1470kg

Utstyrsliste:

S201A 3 kjøreprogrammer f.4-trinns automatgir

S290A BMW Lettmetallfelger 7Jx15, 225/55R15V

S314A Oppvarmede vindusspyledyser

S350A Grønntonede ruter rundt om

S401A Elektrisk soltak

S427 Varseltrekant med holder

S458A Elektrisk setejustering

S494A Elektrisk oppvarmede seter Fører/pasaskjer

S498A Justerbare nakkestøtter bak

S500A Hovedlys spylesystem

S510A Høydejustering kjørelys

S530A Klimaanlegg

S540A Cruisekontroll

S979 Velur dørkmatte foran/bak

Dette var lista jeg fikk skrevet ut hos BMWforhandleren,

ellers kan man legge til:

-sentrallås

-elektriske vidnuer framme og bak

-elektriske speil

-oppvarmede speil

-oppvarmede dørlåser

-Hengerfeste

-ABS

-Tåkelys

-Alpine radio/cd.

Har lenge drømt om en gammel 6serie til hobbybruk, planen var og importere inn en veteran i grei bruksstand med kansje noen småbagateller.

men så snublet jeg da altså over denne i garasjen til naboen, vel og merke ihjelrustet rundt om, og ikke kjørt siden 2005.

Planen er i første omgang og ta all rusten og få bilen i grei bruksstand som sommer/cruisebil. så vurdere oppgradering av motor, gir og understell for fin bruk på bane.

som bildene under beskriver har jeg en del jobb her fremmover :wink:

50kif7vhlwys0gash8is.jpg

l5cn5govmx1q0r4gokry.jpg

ypaw9dlzx83pe4gteldc.jpg

lx0uwku70gnjax6zi8lb.jpg

lgqvrpmek25km8ptoqh8.jpg

0xrytjyc1ypegi2qshcd.jpg

5918529ve6nvh1bajb2n.jpg

neosvg0tysnujlxxfumz.jpg

schrtabrbs3snshropks.jpg

m9pec2yn7eb7j3gxqsr0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dag 1: interiør ute og rust inspisert og vurdert til overkommelig mtp at dette er langtidsprosjekekt.

sqss32ef2pypjx9apup4.jpg

8iigbwxoka7q3jyj07nw.jpg

dasnvdswxalr4k0y8smd.jpg

fikk med annonsen fra når naboen kjøpte bilen, der sto det at den var entusiasteid, hvilken bmw entusiast raserer bilen med høytalere, og under baksetet av alle plasser, må ha ny hattehylle, dørsider og sidebekledning bak takket være luringen som har eid bilen tidligere:

hbqtftjpqehy2i5fplbz.jpg

da var bilen kommet på bukker, panser, fronlykter, eksos, demontert, og motor, strøm, AC, servo, og gir frakoblet:

rb4jf0ffqatxc63fczeu.jpg

d8y8o7q949ohzwu7ujlg.jpg

begynte utløfting av motor, første stopp var her, fant da ut at jeg måtte skru av AC-kompressorn og servopumpa.

9wh79blcbw51000c1nq2.jpg

vjan71gzkipwpgdpyy3j.jpg

fgmsv4oayd91egm58piu.jpg

uucpvlqq6zeuy6d0vrhi.jpg

px6fqplnu6bw1ad4rgcp.jpg

Eksosen gikk i oppløsning når jeg demonterte den, såklart avrustet flere steder:

3qctqyk0kzq1r7tb7xm0.jpg

Litt bedre bilde med blits av hekken på bilen, nydelig:)

990nslb8cpmc67bkttd3.jpg

underside:

ny2kelz8rj0jypq3beu4.jpg

Klipsposer ryddig forlagt i boks med tellekant for oversikt over de forskjellige skruene, kommer til og takke meg selv for dette ved montering:

yvxvvn6u1nzo6ncas2bh.jpg

Lite oversiktsbilde over garasjen, Downpipe her på forumet sin e21 til høyre, og en Monza til venstre der. trivelig karer og dele garasje med:)

pl9rme9x4hpfkffe21v6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) har ikke noe plan om og registrere før den blir veteran i 2014, så har all verden med tid, og har nesten aldri tålmodighet/tid til og bare slappe av:) Kunne såklart heller Jobba lengre dager på jobb i et halvt år for så og kjøpe en i perfekt stand, eneste man lærer da er hvordan man blir dritlei jobben sin :)

mulig jeg setter bort noe av sveisinga, men litt av poenget er og lære karosserisveising selv.

spekulerer litt rundt det tekniske... iværtfall i første omgang og hive på ei manuellkasse på m30'n når jeg monterer bilen sammen. men hvordan er det med registrering som veteran mtp ombygginger av motor, gir og understell? har hatt noen lange mailer med Biltilsynet ang dette tidligere ved import av veteran, der var det iværtfall noe sære regler.

må undersøke dette litt nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode timer foran deg her men bra blir det til slutt...:-)

"Litt" jobb nå, så blir det bare go bilen dette. :D

Jeg har fått kontakt med en i tyskland som bare driver med E24 Han er kanskje ikke den billigste på delene, men han har det meste.

Du hadde ikke greid å skaffet meg en mørkt dørkteppe i fin stand med han vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...