Gå til innhold

Trollet_'s Bmw 635csia Demonteres og oppbygges

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kult prosjekt!

Godt at du prioriterer å få karosseriet i stand igjen. Hvis det er noen trøst, er det enda litt mer rust på min 635csi. Ser jammen frem til å operere det bort...

Du bygger vel om til manuell også, siden bilen alikevel er ribba?

Blir gøy å se fremgang her!

Skrevet

planen var og sette sammen bilen med manuellt gir, slår til og kjøper ei manuellkasse så snart jeg snubbler over et godt tilbud:)

regner med karosseriarbeidet tar noen år, så har god tid på og finne ei kasse :)

Skrevet

Har kjøpt inn en del utstyr og gjort noe småtteri, venter på at de jeg leier sammen med skal lage litt lagringsplass og plass til arbeidsbenk for og henge verktøyet over. blir bare kaos hvis jeg fortsetter og demontere uten og lage et ordentelig system...

håper neste update kan komme iløpet av kommende helg :mrgreen:

• 1 month later...
Skrevet

har brukt veldig mye tid i garasjen siden sist update, men uten veldig mye synlig progresjon. er vel det man kaller "diverse fårebyggende arbeid" :wink:

Blandt annet:

mnkz2fg9socir50ggt2g.jpg

Kjøpt verktøyskap, montert og hengt opp verktøyet.

fyo8okmash71ddeo38z1.jpg

Kjøpt hobbyplate, 2x4" og snekkra isammen en brukbar arbeidsbenk på 240x61cm og høyde 110cm.

w8gq0m8v5cbxnyhzal97.jpg

kjøpt inn karosseriplater 0,7x1000x2000m og 1x1000x2000mm.

j9wipbshpcgj5xdeo3p7.jpg

kjøpt inn nye bakskjermbuer, eneste uorginale karosseridelene jeg har funnet til e24. kostet 12000.- for hele orginale bakskjermer så valget var enkelt:)

48l9rixuh3jmrns5k47i.jpg

Nye forskjermen som fulgte med, regner med jeg må ha høyre også, koster 6800.-/stk hos koed.

gmozk17r9nt8gfpsia3z.jpg

16" krysseikfelger som jeg ikke helt hadde bestemt meg for hvilken bil jeg skal på. Må rettes først isåfall, og dreies opp om de skal på e39'en.

Så handlet jeg ny rustfri eksos og grenrør når dollar'n var lav. er vel på tur.

Så over til litt praksis:

5rkf0bbp7n4u3hsuwof5.jpg

Har demontert:

-Alle dører

-frontrute

-dørruter

-lykter

-dasj

-deksler

-osvosv husker ikke alle smådelene.

julek09eke8rlwgcfcam.jpg

Utstyrsrik bil/STOOOOOORT ledningsnett og en del timer merking av plugger, demontering av bokser og duppeditter. fått ut ca halve ledningsnettet.

pwll8vbv048yel0oxcz8.jpg

inspisert og reinpusset rust noen plasser, skal komme med bedre oversikt når ALT er demontert :wink:

8oz3ok76fzrx79u3i2qk.jpg

hengt opp dører og panser for og få det litt unna veien, var litt rust i dørene ja, så de må sveises eller nye må kjøpes inn.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har laget meg ei lita smørbrød/to do-liste, dette er da i første omgang bare for og få bilen på veien, har derfor ikke tatt med noe mods rundt motor/understell som er plan etter hvert.

Har heller ikke tatt med lakk da jeg har god avtale med en lakk-mann :)

-hattehylle 1000.-

-dørsider 2000.-

-Baklykt 1050.-

-Dører (brukt) 3000.-

-venstre forskjerm 6700.- innkjøpt

-høyre forskjerm 6700.-

-kanaler tilpasse plate?

-Dørk tilpasse plate?

-Bensinrør 1000.-

-Bremseskiver 2000.-

-klosser 1000.-

-slitasjevarslere 400.-

-abs-følere 3000.-

-hjullager 2000.-

-håndbrekk 1600.-

-bunntropper

-sideblink 300.-

-frontlys 500.-

-cruisekontrollhendel

-svinghjul 3200.-

-klutsjpedal/master/slave 2000.-

-Klutsj 4500.-

-utløselager 500.-

-girkasse 5000.-

-mellomaksel 4600.-

-hardykobling 1500.-

-vibrasjonsdemper 1700.-

-bakplate 4500.- sveise?

-bakskjermer 2000.- innkjøpt

-frontstykke 2800.- sveise?

-eksos 10000.- innkjøpt

-førersete rep

-rustbullet/metalblast 3000.-

-karosseriplater 1000.- innkjøpt

-pulverlakkering understell 2000.-

-ratt 1000.-

Total pris: 81 550.-

Skrevet

Har lenge tenkt på å lage en slik liste selv, men fant ut at totalprisen kom til å være så usannsynlig demotiverende at jeg hoppet over det. ;)

Skrevet
Har lenge tenkt på å lage en slik liste selv, men fant ut at totalprisen kom til å være så usannsynlig demotiverende at jeg hoppet over det. ;)

Måtte nesten lage meg en slik liste for og se at det ikke er helt hull i hodet og gjøre denne jobben kontra og kjøpe et bedre utgangspungt.

også kjekkt for og ha litt oversikt :)

• 3 months later...
Skrevet

Ser du har estimert 3000 kr for ny (brukt) dør...

Minner meg om når jeg solgte ut alt jeg hadde av brukte karosserideler for 5-6 år siden, jeg fikk en kar på døra som ville ha 2 rustfrie E24-dører fra meg. Etter mye pruting fra hans side, så tok han dørene med seg for 700,- kr for begge (komplette dører) - og han syntes jeg var SÅÅÅÅ dyr :) Jeg visste det var billig, men jeg ville bare ha vekk alt av karossdeler som opptok en hel 30 m2 garasje.... Men allikevel så grein han på nesa over hvor dyr jeg var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...