Freude Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Jeg er på jakt etter en minst 30 år gammel BMW som jeg vil registrere som veteranbil og kun bruke til kosekjøring. Jeg er ikke på jakt etter en bruksveteran. Prisklassen må dessverre være av typen lav, det vil si rundt 50 000 kroner i første omgang. Så til spørsmålet; hvilke modeller vil det være fornuftig å lete etter? Er det noen BMW-modeller som er kjent for å være ekstra lumske eller er alt plankekjøring? Jeg kunne f.eks tenkt meg en E21 eller E12. En lys blå metallic 525 med soltak hadde vært fint
2000Touring Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Tror du kanskje kommer litt kort med 50k om du ikke skal ha bruksveteran. Men det kommer jo an på hva du tenker... Om du tenker å kjøpe en bil som er strøken og du ikke behøver å gjøre noe med den, da holder det ikke med 50k. Om du tenker deg en bil du bruker noe tid på å få i bra stand før du begynner å bruke den så kan det holde med 50k for innkjøp av bilen, men da kommer all rep. og fix i tillegg. 02 biler som jeg har ganske god kontroll på kan du få for 100k, i den tilstanden jeg tror du mener at du vil ha. Tror ikke du kommer veldig mye bedre ut av det med 3 eller 5-serie. Er mulig du kan være heldig å finne noe til rundt 75k. Håper jeg ikke knuser noen drømmer her Alle 30 år gamle BMW'er må du sjekke godt for rust. Dette er det nærmeste jeg kan finne som passer dine kriterier(eller noen av de) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23011907 Evt denne, men da er som sagt prisen doblet - men se på kilometerstanden da http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23325164 Evt denne: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1254660;Modified=1292529246
Tom K Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hva med en 2002 til 49990 ? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26428784
2000Touring Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hva med en 2002 til 49990 ?http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26428784 Det der kan jo ikke gå for være noe som helst annet enn en bruksveteran....
Tom K Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Tja, det er veldig lite annet å velge i til den prisen han har anntydet.
2000Touring Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Tja, det er veldig lite annet å velge i til den prisen han har anntydet. Enig med deg der, er derfor jeg sier at ønsket om "strøken" bil til 50.000kr er to ting som ikke går i hop. Da er det 3 valg slik jeg ser det: 1) Velge å bruke mere penger 2) fire på kravet i forhold til hvor bra bilen skal være 3) vente til det plutselig dukker opp et scoop( i mellomtiden tipper jeg at det har gått så lang tid at man går for 1 eller 2) Markedet for slike biler er ikke størst i Norge, så det kan hende det kan være lurt å speide over grensa...
Endre Hånde Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hadde jeg hatt 100k liggende nå, så hadde det nok stått en 318 E21 ved siden av M3n til vinterlagring... For et smykke!
2000Touring Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Se etter merce veteran.... Og da skal du finne en strøken /8 til 50.000?
Freude Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Tja, det er veldig lite annet å velge i til den prisen han har anntydet. Enig med deg der, er derfor jeg sier at ønsket om "strøken" bil til 50.000kr er to ting som ikke går i hop. Da er det 3 valg slik jeg ser det: 1) Velge å bruke mere penger 2) fire på kravet i forhold til hvor bra bilen skal være 3) vente til det plutselig dukker opp et scoop( i mellomtiden tipper jeg at det har gått så lang tid at man går for 1 eller 2) Markedet for slike biler er ikke størst i Norge, så det kan hende det kan være lurt å speide over grensa... Takk for svar! Jeg var nok for upresis i startinnlegget. Jeg forventer ingen strøken bil til 50 000 kroner. Poenget er at jeg trenger ikke en bruksveteran, jeg er med andre ord ikke på jakt etter bil nummer 2. Jeg kan la bilen stå lengre perioder. Det jeg ikke ser syn på er et restaureringsobjekt.
Robin L Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Se etter merce veteran.... Og da skal du finne en strøken /8 til 50.000? hva med en w123 280e eller noe? (nå er jeg litt utav prisene på merce men) synes de er ganske fine jeg har litt lyst på en 124 coupe når de blir veteran. men må være med sekser og facelift helst.
2000Touring Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Tja, det er veldig lite annet å velge i til den prisen han har anntydet. Enig med deg der, er derfor jeg sier at ønsket om "strøken" bil til 50.000kr er to ting som ikke går i hop. Da er det 3 valg slik jeg ser det: 1) Velge å bruke mere penger 2) fire på kravet i forhold til hvor bra bilen skal være 3) vente til det plutselig dukker opp et scoop( i mellomtiden tipper jeg at det har gått så lang tid at man går for 1 eller 2) Markedet for slike biler er ikke størst i Norge, så det kan hende det kan være lurt å speide over grensa... Takk for svar! Jeg var nok for upresis i startinnlegget. Jeg forventer ingen strøken bil til 50 000 kroner. Poenget er at jeg trenger ikke en bruksveteran, jeg er med andre ord ikke på jakt etter bil nummer 2. Jeg kan la bilen stå lengre perioder. Det jeg ikke ser syn på er et restaureringsobjekt. Da ville jeg vurdert å gå litt opp i pris, og sett på 5'ern i mitt første innlegg. Evt denne: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1260096;Modified=1294236807
2000Touring Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Se etter merce veteran.... Og da skal du finne en strøken /8 til 50.000? hva med en w123 280e eller noe? (nå er jeg litt utav prisene på merce men) synes de er ganske fine jeg har litt lyst på en 124 coupe når de blir veteran. men må være med sekser og facelift helst. Jeg er på jakt etter en minst 30 år gammel BMW som jeg vil registrere som veteranbil og kun bruke til kosekjøring. Jeg er ikke på jakt etter en bruksveteran. Prisklassen må dessverre være av typen lav, det vil si rundt 50 000 kroner i første omgang. Så til spørsmålet; hvilke modeller vil det være fornuftig å lete etter? Er det noen BMW-modeller som er kjent for å være ekstra lumske eller er alt plankekjøring? Jeg kunne f.eks tenkt meg en E21 eller E12. En lys blå metallic 525 med soltak hadde vært fint Er det ikke en trådavsporing å snakke om Merce når trådstarter er på jakt etter en BMW??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå