sebbevanb Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hei! Som tittelen sier, er jeg ute etter noen som kan omprogrammere kjørelysene på min 120d(xenon). Har sendt forespørsler til bavaria o.l men regner med at prisen er drøy!(utifra erfaringer) Lurte derfor på om det er noen som har peiling på dette rundt om i akershus/oslo området. Fikset dette på min forrige VAG, og der det var en enkel sak. Ønsker da at Parklys og tåkelys skal automatisk fungere som "daytime running lights", så at den bytter til xenon når det blir mørkt ute. Håper på positive tilbakemeldinger!
Otis Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Jeg har ingen peiling på 1-serien, men kanskje GS bildeler kan hjelpe? Det gjør slikt i Trondheim ihvertfall. Nå vet jeg helelr ikke om de har noen i Oslo området da.
sebbevanb Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 De har i alle fall utslagsbutikk i Oslo så skal sende dem en mail å høre!
sebbevanb Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 GS i oslo kunne visst ikke så mye om dette. Så da fortsetter søket!
sebbevanb Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 Da fikk jeg nok en mail fra GS: "Hei. Snakket med vår tekniker om dette. Det går ikke an å programmere det sånn, dessverre." Kan dette virkelig stemme? Har jo gått på flere andre biler jeg har hatt, håper virkelig GS tar feil her!
Otis Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Tror ikke du kan få bilen til å gjøre det nei. Ikke at den automatisk skal slå på tåkelys og parklys samtidig. Men du kan få den til å enten slå av alle lys på posisjon 0.
sebbevanb Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 Så om jeg skjønte det riktig kan jeg få det til i posisjon 0 i stedet for at det er alle lysene av?
sebbevanb Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 Forresten, en ting til som kanskje passer og ta i denne tråden. I iDrive så har jeg en option som sier "Daytime running lights". Jeg har xenon og automatisk lys. Det virker ikke som denne forandrer noe, Bilen setter på xenon uansett om det er dag eller kveld. Uansett om jeg har krysset av for DRL eller ikke. Noen som vet noe om dette? (bilen min er pre-FL)
Otis Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Jeg vet ikke, men ser for meg at det er snakk om at din bil er kodet for utenlandskbruk, ergo ingen forskjell i iDriven. Feks min egen bil er kodet slik at jeg kan slå av alle lys i posisjon 0. Mens 2 andre kompiser av meg har ingen slik mulighet. Da de er kodet til Norge. Min er forøvrig importert, noe dems ikke er. Derfor er det slik standard. Ser for meg at du kan få alt av lys av i pos.0, men jeg tror ikke at du kan få velge hvilke lamper som skal tennes som DRL. Altså ikke tåke+park.
sebbevanb Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 Hei! Stemmer det, min er importert og fungerer nøyaktig som du beskriver det. Men den DRL aktiveringen i iDrive, påvirker den automatiske lys på noen som helst måte, eller er det kun 0 stillingen som forandrer seg ved aktivering? Er det forresten noen DRL på Pre-FL i det hele tatt? Da tenker jeg originalt, vet at FL blir levert med andre pærer i AE som gjør at de kan brukes som AE, men det er jo ikke samme på Pre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå