Gå til innhold

E36 318i lugger/napper/kutter

Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter litt med motoren min om dagen. Problemet er mest merkbart opp noen undersjøiske tuneller vi har her, lange og ganske bratte bakker..

Jeg kjører oppover, alt går fint, men etter en stund starter bilen å nappe litt, og motoren er gjerne død noen tiendeler..

På flata har jeg ikke merka noe av dette, den går som en sveitsisk klokke ellers :)

Har dere noen tanker om hva som kan ligge bak dette?

Tenker litt på bensinpumpa, at den ikke gir nok. Kjøpte den på Biltema, har allerede bytta den en gang. Kan det være noe annet? Virker egentlig som at tenninga kutter, kan det være grunnet kondens i fordelerlokk? Kondens i bensin?

Har tenkt litt på det med bensinen, men forrige uke helte jeg på kondensfjerner, kjørte bilen nesten heeelt tom, før jeg fyllte oppigjen tanken igår.. Fortsatt samme problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfilter, luftfilter, fordelerlokk, rotor og plugger var nye for under ett år siden, pluggledningene har ikke jeg kosta på meg nye, får ohme dem imårra :)

Sjekka over diverse idag, fant litt metallstøv i fordelerlokket, ganske mye egentlig.. Fjerna det som var og blåste over alle plugghetter og div med trykkluft, satser på ting skal fungere nå! Kjørte en liten tur på strak veg hjem fra verkstedet, fungerte bra, men om det er forskjell når jeg kommer til en skikkelig stigning vet jeg ikke enda.. får se imårra, er for seint nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Ville nok ha kjøpt nytt lokk og rotor,er greit å vite at det er i orden :wink:

Rart om lokket skal gå etter under ett år? :?

Kjøpte bosch, så skal jo være kurrant kvalitet..

Lugger fortsatt merka jeg idag, går heller ikke like godt som den skal opp bakkene, merkbart dårligere..

Kan sjekke ledningene idag, om ikke har en kompis en warlbro 255 pumpe jeg kan teste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...