Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Vurderer nå å kjøpe en original 91' BMW 525i, gått 140.000km pris ca. 40.000.

Det jeg lurer mest på, er om den er en grei pris, om den er så strøken som det står?

Lurer også på hva man bør se spesielt etter med disse bilene.

Jeg har ikke stor erfaring når det gjelder bil, ettersom dette vil bli min første bil :)

Takker for svar

-Dan Rune

Skrevet

Rust på dører, kanaler, hjulbuer og panser ;) Sjekk servicehefte og kvitteringer nøye og evt ring forrige eier og hør om feil og mangler. Gå over bremser og legg deg under og se på forstilling og bakstilling. Kjenn om motoren er varm eller ikke når du kommer. Det kan være at den kanskje fjusker eller sliter med å starte når den er kald og at selger har varma den opp før du kommer.

På prøvekjøringa så bruk alle gir, hør etter om det er noen ulyder, gi på litt i svinger og prøv nødbrems.

Rett og slett gå over så nøye som mulig og ikke minst ha med deg noen! Noen som er kritisk og som har litt peiling på bil ;)

Skrevet

Hmm, det var jo en bra pris for en 140000 km e34. Finnes ikke mange igjen. Sjekk at det ikke bare er motor som har gått 140000 km.

Det er vel ikke så mye som skal være i ustand hvis bilen er godt tatt vare på.

Skrevet

Har kjørt mange dårlige E34r min erfaring er rust nederst på dører, kanaler og skjermer, foringer klunkelyder overalt når man gir på, bremser kjører i dumper på veien. Var en bil jeg kjørte som var så ille at det smalt i forrstillinga når jeg trykket forsiktig på bremsen og fikk inntrykk av at alt flytta seg noen centimeter bakover.

Hør på motor, hvordan gangen er, tikking? Utløserlagerlyd fra girkasse?

Et par av E34ene jeg har kjørt har hatt utoverbulk på panseret som tyder på at evt. forrige motoren som satt i bilen hadde hatt rådebank hvor råden har kommet ut..

Skrevet

Sjekk med BT om km standen stemmer. De sjekker km standen fra gamle eu kontroller så man hører om det er noen hopp.

Ellers så hørtes det ut som en grei pris visst den er nogenlunde strøken om den km standen. Men gå over den. hør etter lyder fra bakstillinga.

Skrevet
Rust på dører, kanaler, hjulbuer og panser ;) Sjekk servicehefte og kvitteringer nøye og evt ring forrige eier og hør om feil og mangler. Gå over bremser og legg deg under og se på forstilling og bakstilling. Kjenn om motoren er varm eller ikke når du kommer. Det kan være at den kanskje fjusker eller sliter med å starte når den er kald og at selger har varma den opp før du kommer.

På prøvekjøringa så bruk alle gir, hør etter om det er noen ulyder, gi på litt i svinger og prøv nødbrems.

Rett og slett gå over så nøye som mulig og ikke minst ha med deg noen! Noen som er kritisk og som har litt peiling på bil ;)

Om motoren er varm har jeg ikke mulighet å skjekke, da selger og jeg blir å ''møtes på midten'' av begge plasser (vil annta han kjører den), men svært godt poeng!

Skrevet
Sjekk med BT om km standen stemmer. De sjekker km standen fra gamle eu kontroller så man hører om det er noen hopp.

Ellers så hørtes det ut som en grei pris visst den er nogenlunde strøken om den km standen. Men gå over den. hør etter lyder fra bakstillinga.

Ringte Vegvesen og hørte angående km. Fant ut at bilen faktisk var en 90' mod, og inportert fra tyskland i 94', men så kommer det interesante: i 98' var km-stand på 83.000, mens i 2000 var den på 20.000. Ringte bmw norge, men de hadde ikke mere info angående kilometeren, men mente hele panelet muligens kunne vært byttet, som muligens står i service-heftet. (Dermed har bilen gått omkring 190-200.000 hvertfall

Aner man ugler i mosen, eller er det et godt kjøp likavel, hvis det viser seg at eventuelt panelet er byttet og loggført i servic-heftet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...