M5alex Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 hører rykter om at den såkalte diesel lyden på M5 motoren kan være forårsaket av Vanos eller en akkumulator.. noen som har doktorgrad i dette som kan fortelle meg litt om hva som må byttes feks? har forresten kjørt carsoft diagnose på den, og den viste feil på banke sensor 1 (7837965) men jeg synes det er for mye ulyd for at det skal være bankesensor...
Haug530D Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 http://www.drvanos.com/index.php?option ... 4&Itemid=5
bjalle Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 diesel lyd på tomgang(fra vanos) er en skjønnhetsfeil på bmw v8 med vanos,går jo å fikse men vil garantert komme igjen etter eks antall mil.altså ikke noe som skader motor eller har noe å si for motorens levetid,men så klart irriterende.Angående knock sensor feil med carsoft så ville jeg ikke tatt det så alvorlig,fikk samme feilmelding på min(528) og byttet ny sensor,en helv jobb måtte demontere hele innsugmanifold for å komme til,fikk samme feilmelding etter bytte så var ikke så fornøyd da.hvis sensoren er gåen skal du høre skikkelig tenningsbank når du gasser på litt i en bratt motbakke,noe ikke jeg har hørt.
M5alex Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 http://www.drvanos.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=4&Itemid=5 Dette var intressant, takk for linken:)
M5alex Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 diesel lyd på tomgang(fra vanos) er en skjønnhetsfeil på bmw v8 med vanos,går jo å fikse men vil garantert komme igjen etter eks antall mil.altså ikke noe som skader motor eller har noe å si for motorens levetid,men så klart irriterende.Angående knock sensor feil med carsoft så ville jeg ikke tatt det så alvorlig,fikk samme feilmelding på min(528) og byttet ny sensor,en helv jobb måtte demontere hele innsugmanifold for å komme til,fikk samme feilmelding etter bytte så var ikke så fornøyd da.hvis sensoren er gåen skal du høre skikkelig tenningsbank når du gasser på litt i en bratt motbakke,noe ikke jeg har hørt. litt pussig det der, men jeg har ikke tenningsbank ivertfall.. kan den diesel lyden virke inn på bankesensor da...? høres rart ut, men bil kan være rart avogtil..
bjalle Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Nei bankesensor har ingen ting med den lyden å gjøre den bare regulerer tenning etter høy og lav oktan på bensin ved forskjellig turtall ,søk på v8 vanos seals så får du se videoklipp av den slitte foringen\pakningen i vanos som lager diesellyden,som sagt før så trenger den ikke byttes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå