Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Helt rått!

Ang kasse så har det vel vært en aksjon på de gamle M3 zf kassene pga at de låser seg i gir. Skal vel ikke se helt bort i fra at det samme feil som har oppstått her? Tenkte i begynnelsen at "det må vel være rettet på så mye nyere kasse" men iom at den plutselig funker igjen etter litt slegging kan det jo tyde på det samme..

det var kansje det ja? meget snodig dette for nå har den slitt seg til så den er ikke tung og få i 3. lengere heller=) :lol:

sikkert en kule / fjær eller hva det var som sitter litt i klem og har begynt å slite seg til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke enkelt å finne ett drivverk som holder til dette ??

Må jo være helt perverst å kjøre, vet du totalvekt på bilen ? :)

Driverket lever ett hart liv ja. Men det jeg kjørte jo ikke i stykker noe på våler, og den hadde 830-840 på hjula da og :) Og da måtte jeg sparke den løs MYE pga dårlig kurve. Så føler jeg har fått det til greit nå. Har da bygd om mellomakselen enda en gang og. bytta ut begge kryssa i akselen med di største cw knutene som er levert fra bmw.

Ang vekt har jeg ikke sjekka det enda men tipper ca 1100kg. så effekt vekt er ca 1-1 vist man regner med motor hk :)

Imponerende kurve. Hadde du et oppsett til kammene, eller bare prøvejustererte dere uten etter noen spesiell innstilling? Er litt nyskjerrig, for tror kanske jeg også har noe mer å gå på iht kammene.

Takk for det :) hadde ikke ett oppset til di nei. men har hørt med diverse folk og fått litt tips. Men ente opp med en innstilling jeg og Geir Haugen på Bjørnstad syntes var fornuftig og prøve på. Og den bra. Tror dette er ett bra kompromiss. Vi kan sikkert få bedre bunndrag om vi vil, men da tror jeg vi kommer til og tape på topp. Np bikker kurven litt ned igjen rett før sperra. og det er perfekt.hvordan har du stilt kammene da?

Fy søren for en kurve! Litt forskjell kan man jo si i forhold til den forrige, syke tall også! :applause: gratulerer så mye!

Ja det ble en helt annen motor :) Tallene er jeg mer en fornøyd med ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende kurve. Hadde du et oppsett til kammene, eller bare prøvejustererte dere uten etter noen spesiell innstilling? Er litt nyskjerrig, for tror kanske jeg også har noe mer å gå på iht kammene.

Takk for det :) hadde ikke ett oppset til di nei. men har hørt med diverse folk og fått litt tips. Men ente opp med en innstilling jeg og Geir Haugen på Bjørnstad syntes var fornuftig og prøve på. Og den bra. Tror dette er ett bra kompromiss. Vi kan sikkert få bedre bunndrag om vi vil, men da tror jeg vi kommer til og tape på topp. Np bikker kurven litt ned igjen rett før sperra. og det er perfekt.hvordan har du stilt kammene da?

Jeg snakket også med bla Geir Haugen. Han var da ikke veldig kjent med S54, men han "anbefalte" max løft på syl 6 ved 115 grader før og etter O.T både på innsug og avgass. Så ca der står mine kammer nå. Tenkte vi skulle prøve å justere i benken, men VS syntes kurven var fin, så da ble det ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...