Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Takker. Liker stuket på den nå ja:) sykt hvor gått den sitter med toyo dekka og. I kveld var det 22 grader så måtte ut å prøve den en tur. På varm asfalt grepa den i 3 gir. Syyyyk aks! Er så rått. Tror jeg skal slutte og spinne nå;)

hehe, ja hva er vitsen med og bare spinne da :wink: bli med på street legal i oppdal den 13 og 14 juli da :)

bilen ble sykt pen og se på ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjøring i begge stiler er planen. Bremsa den igjen i dag med nye dyser og mere ladd. Bestemte meg for og ikke lade mer enn 1,8. Så nå yter den 850hk og 850nm på hjul. Og den har en fin og brei kurve. Er meget fornøyd med resultatet. Hadde vi krana på mere hadde vi selfølgelig fått mere men vil ikke risikere og sprenge den nå. Nå kjører vi med vanos. Og det hjelper en del på bunn og mellomregister. Men det jeg er mest fornøyd med etter vanos mappinga er hvor fin den er på tomgang og på lavlast. Går nesten som org på tomgang og mye sterkere før laddet kommer. Men jeg må si att det rykte som har gått på nettet det siste året om att det er som natt og dag stemmer ikke helt. Det er bra. Men det er ikke SÅ bra. Man kommer ikke unna att man har bare 3.2 l volum og stor turbo.:) men den funker bedre en noen gang og det er jeg fonøyd med.:) nå må jeg takke Geir Haugen og bjørnstad bil for all hjelp jeg har fått. Bilen min har stått 5 dager i benken i år og den er fremdeles like hel. Uten deres hjelp hadde ikke dette gått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Med vanos kommer momentet tidligere og da bygges det opp mye mere mottrykk. I fjor så var kurven stigende hele tiden og den hadde lite moment i mellomregistret. Da ble det mindre motrykk om mindre varme. Da yter den mere men har dårligere kjørbarhet. Og det var kjørbarhet som var prioritert denne gang.:) så dette er vel kansje skuffende tall for mange men jeg kan låve dere att den går mye bedre nå enn før.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går så bra att man nesten blir redd:) du får sitte på en tur på e30meet:)

Pokker at det ikke skal klaffe så jeg får sett denne på treff!! Og kanskje tigga meg til ei runde..:)

Har du sett programforslaget til bmwccn på vålertreffet i september?..hint hint..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...