Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

skjermen ble justert av hjulet på våler desverre så denn er litt ute og kjøre. fargeforskjellen ses bare på bilde så det er rare greier.=) bilen må vel få seg en overhaling til høsten uansett tenker jeg så får ta ting da :)

Har forsket mye på kamjustering i det siste. Og har nå i samarbeid med Geir Haugen på Bjørnstad funnet ut av det.Tok ut kammene i kveld og etter dro topp boltene når jeg først var av med toppdekslet. Helt utrulig hvor mye extra man får dratt til etter att den har blitt kjørt litt. greide litt over en halv extra omdreining av mutrene. Så fikk jeg montert den sammens igjen og prøvekjørt. Hørte med en gang att motoren fikk en helt annen gange, dro på litt for og kjenne på den og nå ble det noe HELT annet!! har 1 bars trykk på 4000. før hadde jeg ikke det før 6000! så det ble en annen motor mildt sagt.Jeg har hvert inne på tanken på og få justert inn vanos, men med den responsen som ble nå er ikke det nødvendig til mitt bruk iallefall. Har mest lyst til og slippe den pga problemene den fører med seg. Nå må jeg bremse på nytt før neste treff. mulig det blir iløpe av uken. opdatering og bilder av bremsepapir før og etter kamjustering kommer da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde bilen litt i dag og. Og den er så rå etter er kamjusteringen. Har ikke pressa den enda men man kjenner att den tar i mye bedre . Men når jeg skulle slakke av for og svinge inn hjemme la jeg inn tredje, og når jeg skulle legge i 2 gir fikk jeg den ikke ut av 3!! så nå står den låst i 3 gir! Dritt girkasse! Er det mulig og være så uheldig med girkasser som jeg har hvert di siste årene?! :( prøvde og bryte på den og ble så sint til slutt att jeg brøt girstanga rett av.så det var det for denne gang. Kommer kansje sterkere tilbake. Er nå DRIT lei hele bil greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...