Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Ja ble bra nå:) er mektig imponert over s54 nå.

Er meget imponert sjølv, det eg er spent på er korleis utviklinga blir av denne motoren om 1-2 år. 1500whp tallet bør vel ikkje vere umulig å oppnå?

Nei hvem vet. Jeg vet toppakninga begynner og lekke på 1080whp i dynapac benk. Det skjedde med en ppf bremsa. Men det er fremdeles sykt av en org pakkning.Med Stor nokk turbo og tykk nok lommebok til og ta sjangsen på havari så er sikkert ikke 1500 problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit på våler med ikke noe respons under 5000. Så fikk ikke nokk fart til og spinne seg løs i 4 gir uten og voldta kløtsj. Slipper det nå:) hvem trenger vanos?;)

Med vanos hadde det vert et tastetrykk å flytte kammen ;) hehe. Men ingen tvil om at det funker uten også :).

Skremmende effektive disse S54ene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker karer. gøy dette=)

her er bremse papirene. se forskjelen fra før på det ene der!!

All ære til bmws vanos system. men når man greier 430nm på 4000 trenger ihvertfall ikke jeg mere bunndrag. Så da vil jeg heller slippe den feilkilden på min motor=)

her er før og nå.

xxuwvdofy78uoniv59l8.jpg

bare nå.

z6gylac1v84ezkuz193b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt å se hvor lite som skal til før man er helt på "viddene" med kam justeringer.

Du kjørte samme ladetrykk osv?

over 400nm på 4000 er ikke unikt, det har jeg i m20'en også. bare det at du har så enormt med effekt etterpå og helt til sperra :shock:

Rå motor og rå bil :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått!

Ang kasse så har det vel vært en aksjon på de gamle M3 zf kassene pga at de låser seg i gir. Skal vel ikke se helt bort i fra at det samme feil som har oppstått her? Tenkte i begynnelsen at "det må vel være rettet på så mye nyere kasse" men iom at den plutselig funker igjen etter litt slegging kan det jo tyde på det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt å se hvor lite som skal til før man er helt på "viddene" med kam justeringer.

Du kjørte samme ladetrykk osv?

over 400nm på 4000 er ikke unikt, det har jeg i m20'en også. bare det at du har så enormt med effekt etterpå og helt til sperra :shock:

Rå motor og rå bil :applause:

Har MYE og si ja=) Sa ikke heller att det er unikt, men di fleste 1000hk kurvene man ser ligner mere på den jeg hadde på forige bremsing, så den har ett bra register med tanke på effekten nå=). og vist man tenker på det er dette galskap, det er uansett sikkert for mye hk og nm :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått!

Ang kasse så har det vel vært en aksjon på de gamle M3 zf kassene pga at de låser seg i gir. Skal vel ikke se helt bort i fra at det samme feil som har oppstått her? Tenkte i begynnelsen at "det må vel være rettet på så mye nyere kasse" men iom at den plutselig funker igjen etter litt slegging kan det jo tyde på det samme..

det var kansje det ja? meget snodig dette for nå har den slitt seg til så den er ikke tung og få i 3. lengere heller=) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...