Gå til innhold

Gult varsellys E46 Coupe(motor) Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har kjøpt meg en e46 coupe her om dagen, kjørte den til jobben i dag, parkerte kl 1400, og var ferdig litt etter 2100, da startet jeg og kjørte kanskje 1 km og stod litt på tomgang så plutselig begynte ett gulvarsellys og lyse, skal vist nok være motor lampa etter det jeg forstod etter å lest i instruksjonsboka, noen som veit hva feilen kan være?

Skrevet

På min E92 var det et symbol for motoren, og halve "symbolet" var oransje, og resten sort. Altså, halv motorkraft. Det var registeret mitt som måtte times på nytt, men kan jo være noe helt annet på din E46.

Nevnte forrige eier noe om dette da du kjøpte bilen?

Skrevet

Han nevnte ikke noe om det da jeg kjøpte den, sendte han mld i går kveld og da sa han det hadde skjedd før og att det hadde noe med noe tilførsel verdier i motor å gjøre, mulig at det var en verdi på en sensor til innsprøytningen som gjorde det, at når den var kald så var bensinblandingen for tjukk.

Er det i såfall skadelig å kjøre med, er hele symbolet som lyser gult..

Skrevet

Kan ha noe med lambda å gjøre...men jeg hadde som sagt samme problem, og det var innsugsspjeldet eller gasspjeldet eller hva det heter..!

Skrevet

Hvis du vil ta deg en tur innover til Lillestrøm så har jeg diagnose verktøy for å finne ut hva som er feil på bilen din :)

Send en PM :)

Skrevet

Såpass ja.. Mye feil med denna bilen din? Kan jo være det er en sensor i sete matta som gjør at den lyser, ganske vanlig feil på E46 det.

Skrevet

Ja ikke veit jeg, er bare de to lampene som lyser og er ikke noe jeg merker som er feil.. Men er kjipt kjøpte den på mandag også allerde så lyser de lampene, det er kjipt:/

Skrevet

Ja sånn vare med min og. Fikk beskjed da jeg var ung og dum at motorlampa lyste fordi den skulle ha service, og den gikk bort når jeg satte den på service hos BMW. Jaja tenkte jeg, også røyk det ene etter det andre. Var bensinpumpa mi som var dårlig gitt. Gikk tynt og varmt.

Hat :P

Skrevet
Ja sånn vare med min og. Fikk beskjed da jeg var ung og dum at motorlampa lyste fordi den skulle ha service, og den gikk bort når jeg satte den på service hos BMW. Jaja tenkte jeg, også røyk det ene etter det andre. Var bensinpumpa mi som var dårlig gitt. Gikk tynt og varmt.

Hat :P

Skal sette den på verksted i morgen så da får vi vel ett svar;) håper det bare ikke blir dyrt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...