Gå til innhold

E46 1999 318i sedan - kommer ikke varme inn i bilen

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå venter jeg på svar fra verksted om det var vellykka eller ikke. Toppen ble demontert fredag så får se om de fikk noe greis på det.

Får heldigvis kjempe fin pris på dette, og jeg kunne ikke gjort det selv pga manko på plass til å stå og tid.

Liker helst å skru selv, men visse ting har jeg ikke lyst til å ta altså, og dette er en av dem etter jeg så hvor mye greier det var med å demontere toppen på denne bilen. Trangt som fy

Skrevet

Alright.

Toppakning er nå byttet og ingen forandring.

Vannpumpe - byttet

Termostat - byttet

Frostveske byttet ut

Systemet luftet

Systemet trykktestet

Frostveske testet for eksos

Elektrisk ventil er testet OK

Slanger er byttet til nye slanger

Enda er det ikke varme i bilen. Står på 32+ inni bilen og jeg får kanskje 13-14 grader luft.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Elektrisk ventil, er det varmeventilen? Jeg sleit med det samme på min E36, kom ikke varme, bare når jeg dreiv med full gass kjøring på turtall.. Fiksa opp den, og alt fungerer som en drøm igjen :)

Skrevet

Det er varmeventilen ja, og den er testet OK pluss vi koblet forbi den og da skulle det vært maks varme i bilen uansett og det var det ikke. Så er ikke ventilen som er problemet.

Bilen stod en god god stund uten å bli kjørt, kan det være dritt i registeret?

Skrevet

Jeg hadde et lignende problem på min tidligere i vinter, der byttet de først klima kontrollen uten videre hell, så byttet de veivakselsensoren ( tror det var den) og da begynte det å skje ting.

Kan være en tanke å sjekke dette.

Skrevet

Syns også det er rart at når jeg stiller temp på f.eks 32 da, så går ikke viftehastigheten opp selv når den står på Auto. Men manuelt kan jeg sette den opp men trodde den burde gått opp på auto om temp ikke er riktig.

Skrevet

Prøver jeg også selv om jeg ikke skjønner bæra :D

På E36 er det en vifte som suger luft til en temp.føler for å registrere tempratur inne i bilen for så å styre varme med riktig temp inn i bilen.

Tenkte kanskje det kunne være noe kluss der ettersom at vifta på varmapparatet ikke går fortere når du skrur på varme.

Virker som at den ikke registrerer at den skal varme mere.

Altså temp.føler eller vifte :?

Skrevet

Jeg har også tenkt tanken om det, men det hender at viftehastigheten øker på Auto av seg selv.

Men jeg tror problemet kan være det at det virker ikke som varmtvannet kommer seg fra motoren til registeret.

Skjønner virkelig ingenting og det er ubehagelig kaldt å kjøre i -10 grader inni bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...