hao Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Hva ser jeg på? Er ingenting på den siden Prøve på nytt http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 211Q1W1X26
Tom999 Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Har samme problem på 316i 2000, dog har jeg ikke clima automatic men manuell AC. Mekonomen mener det er spjelet som ikke åpner seg. Bilen er på mekonomen nå og skal fikses i morgen.. Hvordan klarer man å få sprekk i motorblokka, og er det ensbetydende med ny motor? Og hvorfor skal denne sprekken ha noe med varmlufta og gjøre. Jeg er ingen mekaniker og har mindre peil en gjennomsnittet på motorer.
Sviddgummi Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Vi har målt at det er ca. 12% eksos i frostveska. Dvs. eksosen lekker fra motor og inn i frostveska. Når det er i toppen, er gjerne den verdien mye høyere, men ikke nødvendigvis. Grunnen til at vi utelukker toppakning osv. er fordi vi akkurat overhala toppen og bytta toppakning osv. uten at det hjalp i det heletatt. Derfor er konklusjon at eksos kommer fra blokka og inn i frostveska, som forårsaker luft i systemet som gjør at du må lufte det konstant skal du få varme. Når jeg lufter, kommer det varme. Men kjører jeg 2 minutter så er det boble i systemet igjen. Ny motor er hentet og blir satt inn i natt.
Sviddgummi Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Hvis noen trenger girkasse eller topp til 318i e46 så si ifra
Sviddgummi Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Skrevet Februar 19, 2011 Da er motoren byttet, og fortsatt samme ****** problemet! Da må det vel være registeret da. OG at det var sprekk i blokka. Helt forbanna utrolig.
hao Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Men nå som motor er byttet kan du jo ha problem med lufting igjen da
Sviddgummi Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 Neppe, er nok registeret som er problemet
Tom999 Skrevet Februar 25, 2011 Skrevet Februar 25, 2011 Har du spylt varmeregisteret? Var det problemet? Koster 2700kr av mekonomen for å spyle, har samme problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå