Gå til innhold

Bygge om fra 320i til 328, kostbart/mye jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte på hvor lett og eventuellt hva det vil koste og antall arbeidstimer å støkke inn en 328 motor.

og hva som må skiftes av andre deler; bremser?, bak/for stilling?, dempere?, drivverk? etc....

samt hvor lett det er å få satt skilter på den? er biltilsynet lette å ha med å gjøre når det er snakk om oppgradering fra m52b20 (ca 200000 km) til m52b28 (ca 160000) motor, kjøpt fra norskreg vrak?

er det noe å hente på dette? eller selge gobilen å satse på å kjøpe seg en større en?

tengte i såfall å starte nå i mnd skifte for å få den ferdig til sommern :D :D

S.Hafsmo: Endret trådtittel, vennlisk bruk tittler som beskriver spørsmålet ditt

Skrevet

forskjellen på b20 og b28 er stor! billigste oppgraderinga man kan gjøre for såpass effekt??

er jo mange som bare kliner motoren nedi uten å nevne noe til bt. de ser jo identiske ut. er bare ett stempel på blokka som kan avsløre det. kan ikke tenke meg de sjekker det...

manuell du har elller? ser mange som bruker original girkasse også (manuell) og det holder helt sikkert til normal kjøring. bremser osv tør jeg ikke si noe om..

Skrevet

er sikkert billigere enn å smelle turbo på 20'n. da må en jo til meg ny oppgrqderte pakninger i motor osv... :( er bare snakk om økning fra 150 late til 200 mer spreke, så vidt jeg husker...?

har sett et par til salgs her inne faktisk, får jo ikke en drit for de så lenge de ikke er reg :P

hehe, ofte de er ute med "tralla" m andre ord :P

har manuell ja, gidder ikke noe automat skit...mm det er en dobbel triptronic clutch da, ser så harry ut.

Skrevet

å bygge om er null stress.. jort på en uke med litt lange kvelder!;) fordelen med å bygge om i forhold til turbo er at en ombygning får du godkjent om du gjør det rett! turbo er så å si umulig å få godkjent!:(

Beskjeden jeg fikk når jeg søkte om å godkjenne bilen min med turbo var: Kjøp deg heller en m5 motor å sett nedi, større tjangs for at vi godkjenner det en turbo..

Skrevet

har de begynt med tralla virkelig ? :S aldri sett de jeg men. har kompressor på min e34, men har den ute nå pga eukontroll. har ikke sååå lyst å bli stoppet på tralla med den...

Skrevet

njaaa begynt å begynt, vet at de har, men tror ikke den er særlig populær å drasse med seg, blei stoppa på moped for mange hærrens år siden .... lite gøy

Skrevet
er sikkert billigere enn å smelle turbo på 20'n. da må en jo til meg ny oppgrqderte pakninger i motor osv... :( er bare snakk om økning fra 150 late til 200 mer spreke, så vidt jeg husker...?

har sett et par til salgs her inne faktisk, får jo ikke en drit for de så lenge de ikke er reg :P

hehe, ofte de er ute med "tralla" m andre ord :P

har manuell ja, gidder ikke noe automat skit...mm det er en dobbel triptronic clutch da, ser så harry ut.

Holder på med det samme selv bare det er M50. Tenkte ikke å godkjenne dette pga. stor forskjell i forsikring.

Du sier at jeg da ikke får en dritt for bilen. Er det bare noen få eksempler du viser til eller er det slik over hele fjøla.

Altså hvor sikker er du i din påstand :?:

Tralla har jeg kun hørt snakk om som et stort spøkelse men aldri hørt noen bli tatt.

Det var en kompis som fortalte meg at tralla ikke var lovlig lengre, men kan det stemme :?::?

Skrevet

nice, lage en prosjekt tråd om bytte?? :D

gjensidige har vist seg at forsikringen min vil ligge på rundt 1 høvding i mnd, om jeg registrerer en 328 på meg...egentlig ikke så ille?

de første salg strådene her inne å fra finn der det opplyses om at motor er skiftet og prisen ligger ikke særlig drøyt forhøyet i forhold til innsatsen i garasjen. men er jo ikke prisen som er så interresant ;)

vet ikke en gang om det eksisterer tralle for bil i norge, men vet at tyskland bla har.

tralle for mopped derimot, 100% sikker på *sukke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...