R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 sliter med lading på en M50B25 den står i en 525ixt har byttet regulator og litt små ting men står nå ganske blankt! noen som veit hva dette kan være!? kan det være batteriet eller noen sikkringer eller releer?
Robin L Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 har du målt spenninga på batteriet når bilen går? evt ved litt høyere turtall? slurer viftereima? kaaan være børstene som er utslitte. disse kan skiftes, men koster gjerne litt. desuten kan "ankeret" være utslitt, og da er det ikke vits. lettest med en ny dynamo vil jeg tro.. brukt eller noe. det du kan prøve er å sette startkabler fra motor til jordinga på dempertårnet. altså fra godset på motoren, IKKE + til jord. for å sjekke om det er dårlig jordforbindelse fra motor til karosseri.
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 sliter med lading på en M50B25 den står i en 525ixt har byttet regulator og litt små ting men står nå ganske blankt! noen som veit hva dette kan være!? kan det være batteriet eller noen sikkringer eller releer? dynamoen (19,85v) lader men for bare opp 11,6v på batteriet
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 har du målt spenninga på batteriet når bilen går? evt ved litt høyere turtall? slurer viftereima? kaaan være børstene som er utslitte. disse kan skiftes, men koster gjerne litt. desuten kan "ankeret" være utslitt, og da er det ikke vits. lettest med en ny dynamo vil jeg tro.. brukt eller noe. det du kan prøve er å sette startkabler fra motor til jordinga på dempertårnet. altså fra godset på motoren, IKKE + til jord. for å sjekke om det er dårlig jordforbindelse fra motor til karosseri. må nok prøve å ta de startkablene da gitt ! men er ganske så sikker på at den har jord. kjøpt ny dynamo og børster men har ikke hjulpet! :/
Robin L Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 fant endel om det elektriske på e34 her. http://e38.org/e34/e34_92_etm.pdf du kan jo alltids sjekke om du finner noen store sikringer da. du har batteriet under baksetet? tror det er noen sikringer der om jeg ikke tar feil..
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 fant endel om det elektriske på e34 her. http://e38.org/e34/e34_92_etm.pdf du kan jo alltids sjekke om du finner noen store sikringer da. du har batteriet under baksetet? tror det er noen sikringer der om jeg ikke tar feil.. stemmer det er noen sikringer der også jah ! så skal ta meg en liten titt jeg
hao Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Du nevner en ladespenning på 19,85 volt. Det er jo helt i natta Du nevner at du har skiftet spenningsregulator men denne kan ikke være OK For å sjekke batteriet ditt kan du sette det på lading en god stund ( etter størrelse på lader) . Koble fra lader og mål spenningen volt. Bør være over 12 volt alt etter hvor mye det er ladet. La det så gå noen timer og mål igjen. Hvis du ser at spenningen synker er det tegn på at det er kaputt. PS husk å koble fra batterikabel for å eliminere spenningstap til jord
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 må jo bare det da! ,men selvom jeg for 19,85v ut fra dynamoen burde jeg få kjørt bilen ,men når bateriet er tomt stopper bilen! har en ny dynamo som jeg skal se om kan være litt bedre ! men takk
hao Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Ville ikke kjørt eller gjort noe som helst med bilen før du er sikker på at det ikke er så høy spenning. Tror det kan ta knekken på mye elektronikk
matss Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Om den lader 11,6 V over batteriet, så er det altfor lite. Det hjelper lite å bytte børstene i dynamoen om sleperingene er totalt utslitt i dynamoen, da får ikke de nye børtene god nok kontakt. Men hvis den lader bra nok ut i fra dynamoen, så er det nok batteriet ditt som må byttes.
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 nå har jeg byttet enda en dynamo samt børster ! da lader den riktig ut fra dynamoen men ikke på bateriet men det har økt fra 11,6v til 12,8v på bateriet
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 nå også prøvd å bytte batteriet men det hjalp lite det også! finnes det noen ladereleer på denne hersens bilen!?
matss Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 vet du helt sikkert at batteriet du har prøvd nå funker som det skal? Lader den 12,8 V over batteriet når den står på tomgang? Det er i såfall litt lite det og..
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Hvis det er så mye høyere spenning på dynamoen kontra batteriet (når bilen går) er det brudd i ledningen som går til batteri. Prøv å legg opp en ledning fra B+ på dynamoen (den største polen) til + polen på batteriet. Eller til den ene polen på startern, er vel der den er orginalt. Eller så kan det være dårlig jording, men så lenge motor starter greit med oppladet batteri er nok den iorden.
R_S_N_89_bmw Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 hehe det gjorde jeg istad før jeg så mel din og det virket men takker så meget for alle tipsene!! eneste små kjipe nå var at clutch pumpa røyk i det jeg skulle til å rygge ut av verkstede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå