Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei...har en ulyd i girkassa(automat) på min 525i e34 93mod 250,000km.det er en surkle lyd nr han er kald å spesielt i revers.noen som vet hva det kan være.

Også var det e39'en..når der er kaldt å skiftende i været er han litt rar.han starter så dør han ut og er sjikkeli tongstartet etter dette.men der er ikke heletiden bare av og til han jør dette..noen som har peiling hva dette kan være..Er foresten en 97mod 520i bruker oxo litt olje og vann..men ikke mye..nesten en halv liter mellom oljeskiftene.veihusventilasjon??

Noen som har liggende selve telefonrøret til e39.diplayet mitt er knust..

Skrevet

På E39'en din høres det ut som veivakselsensor.

En diagnose vil avsløre det, men det er samme symptomer som min 98' 523ia hadde. Er vel M52 motor i din også?

En ekstra ting du kan sjekke når bilen stopper og du får start på den igjen:

Hvis veivsensoren ikke fungerer så bruker den andre sensorer og fungerer forsovidt, men den er i nødmodus.

Du får ingen melding i dashbordet på dette, men du har kanskje merket at det ikke er noe sprut iden. Spesielt på lave turtall er den veldig dau.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Angående e34 girkassa: Har du skiftet olje og filter på kassa? Er den gåen har æ en tipp topp klin lik girkasse (93' 525ia) liggende :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...