Jarkko Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Har holdt på å eksplodere i flint i dag grunnet min E46. Prøvd 10-12 ganger i dag å komme opp bakken til huset, men det er ikke sjans. Bakke opp til huset er 2/3 HELT BAR. I midten er det bar asfalt, men det er bittelitt snø og is på ytterkantene. "Noe" har skjedd med føret for dette har gått veldig bra siste to ukene, men nå er det vrient å komme opp - selv med Opel Comboen som har vært som en drøm å kjøre opp i forhold til E46-en. Den bare spinner som en idiot på dekket som er på det glatte, mens hjulet som har kjempegrep gjør ingenting av seg. Hvorfor i huleste tråkker den ikke alle gampene ned i den tørre fine asfalten i stedet for å spinne seg til en stopp på det glatte? Er nesten flaut å ha BMW når den må parkeres på bunnen av veien mens alle riskokere og diverse frosker kjører opp som om det var ingenting Det er stor forskjell på å kjøre med ASC (eller var det DSC jeg hadde?), men på eller av - kommer ikke opp bakken.
DJ RS2 Matrix Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 pass på at høgre bakdekk har godt grep/ligger mestmulig på asfalten, for det er mest driv på høgre sida sånn som eg har funne ut antispinnen hindrer berre kreftene på hjula når det spinner, merkes som ein rykking/ tap av krefter ei lita stund. dekkene har masse å sei på vinterføret og kor gamle dei er.....
AVT Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Hvorfor i huleste tråkker den ikke alle gampene ned i den tørre fine asfalten i stedet for å spinne seg til en stopp på det glatte? Åpen diff er kjipt. LSD er tingen!
2000Touring Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Dette har ingenting med bilen å gjøre(bakhjulstrekk). Dersom du vet hvordan en åpen diff fungerer, og hvordan ACS'en fungerer så vet du hvorfor det ene hjulet spinner og det andre ikke hjelper til. Kjøreteknikk og bra dekk er det som betyr noe. Jeg har hatt min e46 i snart 6 år, og har hittil aldri blitt stående fast, eller ikke kommet opp en bakke. Jeg har alltid kjørt piggfritt, og dekka har vel aldri gått mer enn 3-4 sesonger. Jeg kjører på all slags føre, alt fra (den styggedommen) saltet vei til god gammeldags vintervei. Kjører ca 25.000km pr år.
Reef89 Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 pass på at høgre bakdekk har godt grep/ligger mestmulig på asfalten, for det er mest driv på høgre sida sånn som eg har funne ut antispinnen hindrer berre kreftene på hjula når det spinner, merkes som ein rykking/ tap av krefter ei lita stund. dekkene har masse å sei på vinterføret og kor gamle dei er..... +1 Det har jeg erfart, kjøp nye vinterdekk! Jeg kjørte på 3 sesonger gammle = boss! nye: aldri problem en plass og har selv bakke opp til borettslaget mitt her, med gammle dekk var det bare i gi opp.
Seigemann Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Og et godt tips er å holde knappen til ASC inne i 10-15 sek ( til lyset slukker igjen) for å komme opp de værste bakkene. Da bruker den kun bremser for å hindre hjulspinn, den struper ikke motoren. Stopp og start motoren for å få igjen motorstrupingen etter du har kommet opp..
Jarkko Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Skrevet Januar 28, 2011 pass på at høgre bakdekk har godt grep/ligger mestmulig på asfalten, for det er mest driv på høgre sida sånn som eg har funne ut Testet dette i dag, og det funket til min store overraskelse VELDIG bra! Kjørte bare rett opp akkurat som jeg gjorde de mange mange forsøkene i går, men la meg godt til venstre, og når høyre bakhjul fikk tak i asfalten så kom jeg meg opp helt udramatisk. Rare greier egentlig, men når jeg tenker meg om så holdt jeg meg instinktivt til høyre side under forsøkene i går (slik en alltid skal på veien!) og da spant jeg til stopp nesten før jeg hadde startet på bakken.
Espen02E30 Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 pass på at høgre bakdekk har godt grep/ligger mestmulig på asfalten, for det er mest driv på høgre sida sånn som eg har funne ut Testet dette i dag, og det funket til min store overraskelse VELDIG bra! Kjørte bare rett opp akkurat som jeg gjorde de mange mange forsøkene i går, men la meg godt til venstre, og når høyre bakhjul fikk tak i asfalten så kom jeg meg opp helt udramatisk. Rare greier egentlig, men når jeg tenker meg om så holdt jeg meg instinktivt til høyre side under forsøkene i går (slik en alltid skal på veien!) og da spant jeg til stopp nesten før jeg hadde startet på bakken. Er en logisk forklaring på dette. Høyre bakhjul burde du ha der det er mest feste. Motor går som kjent med klokka sett forfra, så da når mellomaksel går mot klokka (sett bakfra) "løfter" den bilen/bakakslen på høyre side. Så er ikke mye som skal til før du bare står å spinner da med dette ett sted med null feste.. Sjekk neste gang du spinner eks på tørt, så å si altid spinner den kun på høre om du kun får spinn på ett hjul. For oss som hater åpen diff fungere ofte venstre svinger best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå