Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det sto noe om varmeregister her.. smaker dugget på ruta kjølevæske? da lekker det i såfall kjølevæske fra registeret. og det må du demontere nedeste del av dashbordet for å bytte.. det sitter rett på baksiden ned under radioen. må demontere hele hanskerommet og alt rundt der.. pass på o-ringene og dt plast røret til registeret da dette har tendens for å sprekke.

smaker det ikke kjølevæske av dugget kan det være noe så enkelt som tett vått pollenfilter hvis bilen er utstyrt med det. det sitter på venstre side ved passasjer fotbrønnen.

automaten har begynt å fuske.? ta av bunnpanne og skift filter og evt. flush ny olje eller sett i manuell!

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror varmergisteret er ok, dampen gav seg etter noen mil på veien, men jeg noterer hva som kan skiftes der til fremtidig fiks... Tok av minuskontakten på batteriet for noen dager siden, og da jeg skulle starte den opp for å teste idag var den dau som om den står i gir. Oljenivået ser greit ut. Har strøm og alt men starteren vil ikke turne pågrunn av kassen tror jeg. Tenker det blir vanskelig å skifte olje når den ikke vil starte. Finnes det noen kontakter jeg bør gå over? (Hadde jeg hatt en manuell kasse liggende, så hadde valget vært enkelt...) Alle råd her mottas med stor takk, da jeg irriterer meg over dette daglig.

Skrevet
hmm...hva er så det nye problemet?

Takk for svar! Jeg tror varmergisteret er ok, dampen gav seg etter noen mil på veien, men jeg noterer hva som kan skiftes der til fremtidig fiks... Tok av minuskontakten på batteriet for noen dager siden, og da jeg skulle starte den opp for å teste idag var den dau som om den står i gir. Oljenivået ser greit ut. Har strøm og alt men starteren vil ikke turne pågrunn av kassen tror jeg. Tenker det blir vanskelig å skifte olje når den ikke vil starte. Finnes det noen kontakter jeg bør gå over? (Hadde jeg hatt en manuell kasse liggende, så hadde valget vært enkelt...) Alle råd her mottas med stor takk, da jeg irriterer meg over dette daglig.

Skrevet

M30B34 motoroene kan være et helvette å lufte så du er klar over det.. Luft dem på vanlig måte som en annen BMW motor, med fronten opp! Du forkorter denne prosessen MYE ved å klemme ( pumpe ) på slangen øverst fra radiatoren og inn til motoren.. :-)

Btw, E32'n min med Manuell er til salgs.. :-) PM om du lurer på noe :)

Skrevet
tja.. noe feil med m30 din da eller? er bare å fylle vann det og starte opp.. får du ikke varme så er det bare å løsne litt på lufte skruen du skulle være uheldig:)

M30'n min fungerer knall.. Starter uansett vær og vind og går bra. :-) Er feil med bilen, ikke motoren, hehe.. :P

Det med kjøling av den motoren er ikke så lett som det om du har tappet det tomt nei.. Alf Lie som ga meg dette tipset da han sa at kjølesystemet er bygd på en idiotisk måte så det blir mye mer kronglete, og lufting tar dermed lenger tid enn vanlig.. :-)

Skrevet

synes de er topp jeg med ekspansjonstank på høyeste plass i motorrommet og lufteskrue høyt.

må jo selvfølgelig kjøre den varm så termostat åpner så all luft kommer ut. ikke noe vanskeligere enn andre biler. men ikke noe å krangle om det:)

Skrevet

Krangle? Neida, bare en mild diskusjon.. :-)

Jeg bare sa det som Alf Lie sa jeg.. :-D Sleit førsta gang jeg luftet denne motoren, ringte Alf Lie og han sa jeg skulle klemme på slangen for å "hjelpe" til.. :-)

Skrevet

Hadde en 2500 med m30 motor, den var helt grei å lufte. Det pussige er jo at det er nesten samme motoren i denne, men med sensorer og et system litt mere komplekst. Startet en ny tråd på denne her da den er helt dau for tiden, og jeg sliter med å lokalisere feilen. Det var (nesten) greiere med forgassere... I alle tilfelle takker for all hjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...