janc Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Hei! Driver å få gang på en 735 E32. Denne har stått ute i tre år, men startet greit etter noen forsøk. Den fusker litt på tomgang og etter en stund vil den ikke mer. Den starter opp igjen noen ganger etterpå men så er det slutt. Mulig den tapper batteriet raskt og. Ingen erfaring med denne modellen fra før, ei heller med bil som har stått lenge. Ifølge tidligere eier gikk den fint før den ble stående. Det meste ser ut til å virke, bortsett fra Start problemene... Takker på forhånd for svar! J.
Kvasi Skrevet Januar 28, 2011 Skrevet Januar 28, 2011 Ny bensin er aldri feil, og sikkert en flaske med renseguffe i tanken samtidig. Gammel bensin kan finne på å skifte konsistens til noe ala gelatin.
janc Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Skrevet Januar 29, 2011 God gang! Fyller på litt ny bensin, tanken er halvfull fra før av, så får vi se hva den sier. J.
jonmurern Skrevet Januar 29, 2011 Skrevet Januar 29, 2011 gammal benzin tenner dårlig !!! til lykke !!! kansje sjekke alt av morkne slanger også...
janc Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 Takker for engasjement! 20 liter 98 og en flaske Autol gjorde jobben. Det enkleste er ofte det beste. De slangene jeg kom til virket ok. Nå som den starter får jeg opp damp opp innsiden av frontruta, uten at den koker dog, tar jeg på vifta forsvinner det. Kan vann ha samlet seg opp her, eller er det relatert til topppakning? Får ikke hvit røyk ut eksos anlegget, og det lukter som eksos skal. Hadde en høyfrekvent lyd fra motoren nærmere torpedoveggen men den forsvant etter noen minutt på tomgang. Bør kanskje kjøre driten ut av den og se på symptomene da?
Tom K Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Kan være noe så enkelt som fukt i luftinntaket til varmeapparatet, kjør en tur å se om det forsvinner
bmwkizn Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Kan være lurt å bytte olje,filter og kjøleveske også. Husk å luft systemet godt etter du har fyllt ny kjøleveske Hvis det dugger mye på innsiden av ruta, så KAN det være at varmeregistret er gåent.
janc Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 Fin fint! Skal ta en testur om ikke så lenge. Varmeregisteret, greit å bytte selv?
bmwkizn Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Fin fint! Skal ta en testur om ikke så lenge. Varmeregisteret, greit å bytte selv? Er ikke sikker på hvordan det er på E32, men regner med det ligger tett ved torpedoveggen på innsiden av bilen. Så spørs om du må demontere en del av dashbord for å bytte. Kan være litt knotete. men dette vet sikkert noen med mere erfaring med E32 bedre enn meg Men prøv å bytt kjøleveske først, å luft godt. Kan være det retter seg til da.
Tom K Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 hvis ikke jeg husker feil så kommer du til varmeregisteret fra motorrommet, helt oppe under frontruta
janc Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Takker for tips om varmeregister og relatert, slipper og gjøre noe foreløpig da dette gav seg etter noen mil. Motoren virker og som den den går seg greit til. Vingler godt oppi hastighet, regner med å bytte ut dekk med noen som ikke har stått på 1.8 tonn i tre år. Bremsen tar langt inne dog, og den henger litt med ræva. Tenker at dette henger sammen?
wicky124 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 rævva henger vel på alle disse...sjekk derimot om kanalene er like langt opp fra bakken, både foran og bak... Bremsene; bytt bremsevæske og luft systemet...skal fungere bra
janc Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Ok... Nye ting dukket opp siden sist. Idag: Automat kassen ville en stund bare holde seg i nødmodus og etter jeg slo av og på tenningen noen ganger holder den seg bare i første gir uten å skifte. Noen som har opplevd dette? Kan det være koblinger eller kontakter? Den virket utmerket da jeg kjørte den for en uke siden. Igjen, takknmelig for svar!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå