rel0ad Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Fikk svar fra SVV. -Dokumentasjon på karosserilikhet (alle er ikke like) fra produsent (BMW). Det er ikke -tilstrekkelig med utskrift fra delefilm fra en forhandler. -Dokumentsajon fra produsent (BMW) på likheter/ulikheter mellom bilene. -Dokumentasjon fra autorisert merkeverksted på at nødvendige deler er overflyttet til den -ombygde bilen. -Kvittering på deler som benyttes. En annen ting du også skal tenke på er vekt. Du får ikke endre vekten på den ombygde bilen. Hvis tillat akselvekt/totalvekt overskrides etter motorbytte (pgra. Vekten av ny motor/deler), vil ikke ombyggingen la seg godkjenne. Det er ikke tillatt å redusere antall sitteplasser. Ved kontroll skal bilen veies med full tank/full nyttelast. Dette bør du forsikkre deg om at er ok på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 Med andre ord, jeg kan glemme å bygge om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 spør hvorfor ikke delekatalogen er nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 Gjorde det nå men her blir det vekt som er problemet?? hor mye vekt forskjell blir det? nok å bytt til karbon deler? panser ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2011 SVAR FRA SVV: Hei En delefilm for E36 vil si at alle modellene har samme basiskarosseri (samme delenummer). I praksis kan det være til dels store forskjeller fra undermodell til undermodell. Eksempelvis er det lagt inn en del forstekninger i et cabriolet-karosseri som de andre modellene ikke har. M3 modellene har forsterkninger av HHS stål (high strenght steel) som de andre modellene ikke har. Dette vil ikke fremgå av en delefilm og en forhandler/godkjent servicepunkt har kanskje ikke inngående kjennskap til dette fullt ut. Det er derfor vi vil ha produsenten (BMW) sin garantier for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Det de skriver har jo ikke noe med din bil å gjøre. Du har ikke cab og du skal ikke bygge til M3. Be de ta seg en bolle og komme med ordentlig svar. Når jeg søkte om min fikk jeg beskejd om at jeg måtte dokumentere hvor delene kom fra, og kvitteringer på hva jeg hadde kjøpt. Dette var nok. Måtte dog også veie bilen. Trengte ikke noe fra forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2011 Det er en cab, men har det noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 ah faen blingsa på topic. Nei altså så lenge du kan vise at ditt cab chassis er likt så spiller det vel ingen rolle. Syns alle andre BT er så vanskelige i fht til Risløkka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2011 så jeg kan vel bare legge denne planen på hylla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Er vel ikke SÅ vanskelig å lette bilen litt? ta ut kalesjen, la kun dekslet over stå på slik at de ikke ser at kalesjen mangler. Bytt til carbonpanser. lette felger etc. Mye man kan gjøre for å spare vekt. finn ut vektforskellen på de forskellige motorne, å ta det derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2011 sant, men er vel litt mere vekt i større bremser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Ja sant det. Men mener at jeg har sett folk fått det godkjent her inne. Prøv å søk på forumet om du finner igjen de trådene, å se hva de har gjort for å få det godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2011 søkt å søkt jeg:) ser umulig ut, etter den nye vekt loven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 31, 2011 Share Skrevet Januar 31, 2011 Er vel ikke SÅ vanskelig å lette bilen litt? ta ut kalesjen, la kun dekslet over stå på slik at de ikke ser at kalesjen mangler. Bytt til carbonpanser. lette felger etc. Mye man kan gjøre for å spare vekt. finn ut vektforskellen på de forskellige motorne, å ta det derfra Carbon panser o.l. er greit nok, men hva gjør trådstarter når BT lurer på hvorfor cab'n er nede og trådstarter ikke vil kjøre den opp Når de hadde GT'n min på førstegangskontroll (som vel blir noe lignende som en kontroll ved ombygging) så testa de at ting av relevans virket. Eks, El.speil, el.vindu, sjekket at panser og bakluke åpnet/lukket seg normalt osv. I verste fall vill de da også se at kalesjen virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå