Gå til innhold

Ombygging av e36 cab 318 --> 325 GODKJENNING!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar fra SVV.

-Dokumentasjon på karosserilikhet (alle er ikke like) fra produsent (BMW). Det er ikke -tilstrekkelig med utskrift fra delefilm fra en forhandler.

-Dokumentsajon fra produsent (BMW) på likheter/ulikheter mellom bilene.

-Dokumentasjon fra autorisert merkeverksted på at nødvendige deler er overflyttet til den -ombygde bilen.

-Kvittering på deler som benyttes.

En annen ting du også skal tenke på er vekt. Du får ikke endre vekten på den ombygde bilen. Hvis tillat akselvekt/totalvekt overskrides etter motorbytte (pgra. Vekten av ny motor/deler), vil ikke ombyggingen la seg godkjenne. Det er ikke tillatt å redusere antall sitteplasser. Ved kontroll skal bilen veies med full tank/full nyttelast.

Dette bør du forsikkre deg om at er ok på forhånd.

Skrevet

SVAR FRA SVV:

Hei

En delefilm for E36 vil si at alle modellene har samme basiskarosseri (samme delenummer). I praksis kan det være til dels store forskjeller fra undermodell til undermodell. Eksempelvis er det lagt inn en del forstekninger i et cabriolet-karosseri som de andre modellene ikke har. M3 modellene har forsterkninger av HHS stål (high strenght steel) som de andre modellene ikke har. Dette vil ikke fremgå av en delefilm og en forhandler/godkjent servicepunkt har kanskje ikke inngående kjennskap til dette fullt ut.

Det er derfor vi vil ha produsenten (BMW) sin garantier for dette.

Skrevet

Det de skriver har jo ikke noe med din bil å gjøre. Du har ikke cab og du skal ikke bygge til M3. Be de ta seg en bolle og komme med ordentlig svar.

Når jeg søkte om min fikk jeg beskejd om at jeg måtte dokumentere hvor delene kom fra, og kvitteringer på hva jeg hadde kjøpt. Dette var nok. Måtte dog også veie bilen. Trengte ikke noe fra forhandler.

Skrevet

ah faen blingsa på topic. Nei altså så lenge du kan vise at ditt cab chassis er likt så spiller det vel ingen rolle. Syns alle andre BT er så vanskelige i fht til Risløkka.

Skrevet

Er vel ikke SÅ vanskelig å lette bilen litt? ta ut kalesjen, la kun dekslet over stå på slik at de ikke ser at kalesjen mangler. Bytt til carbonpanser. lette felger etc. Mye man kan gjøre for å spare vekt. finn ut vektforskellen på de forskellige motorne, å ta det derfra :)

Skrevet

Ja sant det. Men mener at jeg har sett folk fått det godkjent her inne. Prøv å søk på forumet om du finner igjen de trådene, å se hva de har gjort for å få det godkjent :)

Skrevet
Er vel ikke SÅ vanskelig å lette bilen litt? ta ut kalesjen, la kun dekslet over stå på slik at de ikke ser at kalesjen mangler. Bytt til carbonpanser. lette felger etc. Mye man kan gjøre for å spare vekt. finn ut vektforskellen på de forskellige motorne, å ta det derfra :)

Carbon panser o.l. er greit nok, men hva gjør trådstarter når BT lurer

på hvorfor cab'n er nede og trådstarter ikke vil kjøre den opp :-P

Når de hadde GT'n min på førstegangskontroll (som vel blir noe lignende

som en kontroll ved ombygging) så testa de at ting av relevans virket.

Eks, El.speil, el.vindu, sjekket at panser og bakluke åpnet/lukket seg

normalt osv. I verste fall vill de da også se at kalesjen virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...