Gå til innhold

Fjerning av Diesel Particle Filter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, jeg har en 2008 e82 120d som er chippet. Jeg har merket fra dag 1 at ved mye by kjøring blir bilen sur og napper litt ved helt forsiktig pedal. syntes også at det kan lukte litt svidd av eksosen når dette skjer. Medesinen hver gang er å ta bilen ut på motorveien og kjøre den hart. da forsinner det alltid. så min konklusjon er at partikkel filteret blir tett. Går heller ikke ann og starte rense prosessen på bmw, verken hos forhandler eller selv.

Det jeg da lurte på er har noen prøvt å fjerne filteret?

Ser at det er et firma i scotland ecotune som selger down pipe og ecu upgrade. ingen som har prøvt?

http://www.ecotune-scotland.co.uk/produ ... er_DPF_OFF

dx78pnwmqp2ef3szi0im.jpg

Skrevet

jeg driver med dette ;)

står om det i dieseltråden min.

pm hvis interessert :) gode priser i åpningsfasen.

edit;

trenger ikke bare å reklamere for meg selv her, da du lurte på dette produktet.

Rør er rør, dette er vanligvis bra. Ellers er ecotune er relativt ferskt men kompetent firma.

Anbefales.

Skrevet

Hei terje et par spørsmål.

hvor lenge må du ha bilen for å gjøre remapping dpf og erg delete og eventuelt har du de røra på lager, eller må du lage de?

og hva skjer dersom BMW oppdaterer programvaren min blir din borte etc?

Skrevet

Har vært i kontakt med ECOtune i Scotland. Sender til norge pris er ca 6000 Nok (trekke fra vat av internett pris) frakt for downpipen og programerings dings (ecotune Iflash). som kan legge nye program vare og tibakeføre orginla program ved montering av org DPF.

Men det blir mye mav og toll gebyr. ca 1700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...