Gå til innhold

18" på 1 serie uten senking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen der ute som har tanker om en 1-serie med BMW M208 felger (215/40-18 foran og 245/35-18 bak) uten senking?

Har en 120d med original fjærer og akkurat kjøpt disse felgene og lurer på om det vil se rart ut uten at bilen er senket noe...?!?

Noen som vet hvilken innpress disse felgene har, og har noen sett bilder av 1-serie med disse felgene uten senking?

Takker for alle svar!

Mvh C

Skrevet

Jeg har 208M og litt senk på min bil (sport suspensions settings), og jeg synes det er helt på grensa utseendemessig. Jeg har ikke sett disse felgene på en bil uten senk, men jeg er redd det blir høyt. En annen ting er at jeg synes originale fjærer, uansett type, er for høye foran, så hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et senkesett som fikk den ned litt bak, og enda litt mer ned foran.

Hvis du har originaldimensjon på dekkene dine, så skal felgene være for facelift 1-serie, d.v.s. 7.5x18 ET49 og 8.5x18 ET52.

Min bil er før facelift, så den har 7.5x18 ET49 og 8.0x18 ET49 med 205/45x18 og 225/40x18.

is5zx6qcsgfsi0b3jxd0.jpg

Skrevet

Hei, sendet deg en PM men jeg kan jo likegodt poste i tråden...

Jeg kjøpte felgene brukt og de er da til den faceliftede utgaven (det tenkte jeg ikke på engang) så de er som du sier 7,5x18" (ET 49) foran og 8,5x18" (ET 52) bak... og jeg har en før facelift 120d så da er kanskje bakfelgene litt brede...?

Jeg vet at de leverer disse felgene med 215/40-18 foran og 245/35-18 bak til faceliftede utgaven, men vil det passe på min før faceliftede utgave eller blir det for bredt kanskje både foran og bak?

Hvor smale dekk kan man bruke på 8,5 tommers felg uten at det ser dustete ut... kan jeg evt. gå ned til 225 eller 235?

Er helt amatør på dette så jeg spør og graver...

Mvh

Skrevet
Hei, sendet deg en PM men jeg kan jo likegodt poste i tråden...

Ja, det kan jo hende det er andre som lurer på dette også.

Tror ikke du skal bekymre deg for at hjula blir for brede, selv om jeg ikke er 100% sikker.

Jeg har kikket etter 19-tommere til min 120d, og for å ha litt peiling på hva som kunne passe, så gjorde jeg grove målinger av klaringene på min bil. Jeg har ca. 17mm klaring ut mot skjermen foran, og 15mm inn mot hjulopphenget. Bak er det 12mm klaring ut mot skjermen og 46mm (!) på innsiden. Her har jeg siktet etter beste evne for å finne ut hva som tar i først. Klaringen på utsiden er mot innerkanten av skjermen. Det er ikke tatt hensyn til rundingen på dekket eller økt camber ved nedfjæring, noe som sannsynligvis gir mer margin. Med dine dekk og felger ville jeg fått ca. 12/10mm klaring foran og 5/33mm bak, så det burde gå fint. Tror faktisk bare det vil se bedre ut enn før-faceliftdimensjoner. (Jeg vurderer selv å space ut mine hjul fordi jeg synes de sitter litt for langt inn.)

Når det gjelder dekkbredde, så passer 245/35 fra 8.0 til 9.5 tommer brede felger. Jeg synes det ser best ut uten for mye strekk, så 245/35 på 8.5-tommers felg, som BMW anbefaler, ser bra ut i mine øyne. Du kan imidlertid ha så smalt som 205 på en 8.5-tommers felg, hvis profilen er lavere enn 50%. (Dette er standardtall fra produsentene, det går an å tøye disse grensene, hvis du vil være ekstrem.)

Men, som nevnt, dine hjul bør passe fint, så det skal ikke være noen grunn til å velge smalere dekk. :)

Skrevet

Takker for svar, vi prøver 215 foran og 245 bak...

:-)

Hvor mange cm lavere er din bil? Lurer litt på fjærer men poster det i en egen tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...