Gå til innhold

Er det nødvendig og ta automatgirservice nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg har tidligere opprettet en tråd som spør om nesten det samme men nå har jeg nye opplysninger.

Jeg har vært i kontakt med tidligere eier av min e39. Han opplyste meg om at han byttet ut 5-6L olje, og han byttet filteret. Dette var for ca 6000km siden.

Det som er saken er det at når jeg var i kontakt med et BMW verksted så sa de at de også gjør noe med programvaren og slikt på kassen når de tar automatservice, er det dette som kalles flushing kanskje?

Så, når tidligere eier har byttet ut oljen og filteret men ikke gjort noe mer, er dette nok? Eller er det skadelig og bare gjøre det uten og "flushe" den?

Og det at han byttet ut 5-6L olje istedenfor alt, er det ok?

Det jeg egentlig prøver og komme frem til er hvorvidt jeg bør ta automatservice når alt dette er gjort.

Tusen takk for innspill! :-)

Skrevet

Det de gjør når de driver med datan i kassa. Er at de resetter den ettersom kassa adapterer seg etter slitasje osv.

Trokke det skal ha SÅ mye og si, men det er jo greit å få skylt gjennom hele kassa. Tror det går ca 9 liter på kassa om jeg ikke husker feil og du skyller igjennom med 12 ca. Da fåru ut alt gunket og.

Skrevet

Litt delte meninger ang flushing av gearkassen. Hadde dette vært en nødvendighet ved hvert oljeskift så vil jeg tro at alle BMW verksteder hadde hatt dette utstyret. Det som blir igjen av olje er jo oljen i converteren. Snakker vel her om et par liter. Var nettopp og fikk bytta gearolje og trur de fylte på rundt 7 ltr.

Skrevet

Det er en billig forsikring å flushe kassa. Dette er etter min mening enkel matematikk: olje er billig - ny kasse er dyrt - you do the math!

Hver eneste gang jeg kjøper meg ny(brukt) bil/MC er det første jeg gjør(uansett hva forrige eiere sier han har gjort) er å skifte alle væsker - da VET jeg at det er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...