Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å handle min første BMW;)

Egentlig er det 520/525DA jeg har mest lyst på, men prismessig ser jeg at det fort kan ende opp med at jeg må handle en 520IA (rundt 05/06mod)

I den anledning så lurte jeg på hva reélt bensinforbruk er på disse bilene?

Har en kompis med en e-39 523IA og den sluker bensin ifølge han, så bare lurte på om det er noe forbedring på dette med de nye motorene.

Om det er andre ting en bør være obs på når det kommer til vanlige feil er dette også av interesse;)

Setter pris på svar:)

Har prøvd å søke litt her inne, men finner ikke noe konkret..

Skrevet

Bensinforbruket på denne er ikke SÅ høyt, men du kjøper ikke BMW for å spare bensin. Den ligger på ca 0,9 på litt blanda kjøring..... og litt i overkant litern på bykjøring :)

Skrevet
Bensinforbruket på denne er ikke SÅ høyt, men du kjøper ikke BMW for å spare bensin. Den ligger på ca 0,9 på litt blanda kjøring..... og litt i overkant litern på bykjøring :)

Ikke snakk om å spare bensin i den forstand, men heller vurdere om forholdet mellom effekt/forbruk tilsier at en like greit kan vurdere en annen motor i bilen.

Kjører pr.idag Audi A6 med 200hk bensin og den bruker rundt literen den også sånn sett.

Skrevet

Ja :)

Nei da er bare mange som klager over forbruket og alt for høyt og bla bla bla så tenkte bare si det hehe.

Men forbruket sånn sett er generelt ok og bilen er jo ikke supersprek heller men den er ok. Hadde du fått tak i en 525 hadde det vært bedre :) eventuelt en 525d.

Skrevet

For det første så lurer jeg på hva kompisen din mener med at en 523 sluker bensin? Har selv en E39 525ia, og den har et forbruk ved blanda kjøring på 1 liter. Bykjøring noe mer. Langkjøring ligger den på 0,80. Når nermere 200 hk skal flytte 1500 kg så må den ha litt drivstoff. Vil tro at en 520 ligger på det samme forbruket. Den må du røyne litt mer for og forflytte de samme 1500 kiloene.

Skrevet

Om du skal gjøre et valg i forhold til mengde drivstoff(dersom dette er viktig) bør du absolutt velge diesel. Dieselmotorene bruker vesentlig mindre suppe enn bensinmotorene. Velger du i tillegg en 2liter diesel bruker den enda mindre enn de 6 sylindrede motorene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...