520Msport Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Har Alpine CDA117 samt en Planet Audio 5 kanaler, lurte på hvilken USB stikk som fungerer med denne. En på Bilradiospesialisten sa de var litt kresne på dette? Hvor lønner det seg å ha høyest utgangs/inngangs nivå, minst mulig på spiller eller mest mulig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Sett spilleren til å gi ut 4 volt, så justerer du etter det på forsterkeren. Den har vel justering mellom 0,5-6 volt mener jeg. Aner ikke noe om hvilken type USB stikk som evt passer best. Det skal jo i teorien ikke være noe forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2011 Sett spilleren til å gi ut 4 volt, så justerer du etter det på forsterkeren. Den har vel justering mellom 0,5-6 volt mener jeg.Aner ikke noe om hvilken type USB stikk som evt passer best. Det skal jo i teorien ikke være noe forskjell. Hei Med det mener du at jeg skal sette spilleren på max volum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Tja, du kan godt gjøre det. For å forhindre at noe går i stykker. Når du justerer ja. Men det jeg egentlig mente var at du skal ha maks volt ut på linjeutgangene, om det er justerbart på spilleren. Da blir det minst forstyrrelser på signalet til forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2011 Tja, du kan godt gjøre det. For å forhindre at noe går i stykker.Når du justerer ja. Men det jeg egentlig mente var at du skal ha maks volt ut på linjeutgangene, om det er justerbart på spilleren. Da blir det minst forstyrrelser på signalet til forsterkeren. Ok, har ikke sett noe valg på spenning på utgangen til spilleren. SÅ regner med den står fast på 4V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Signalet ut av spiller bør være høgt. Spiller gir vanligvis ut litt støy på maks volum, so her er ein oppskrift på ein grei metode. Volum på forsterker skal være på det lågaste nivået. Skru opp volumet til spiller til ca 70-80% av maks Skru opp volumet på framhøgalerene til det er høgt. (men skal ikkje forvrenge) Skru opp volumet på sub til lyden er integrert med framhøgtalerne. (skal ikkje overdøve resten av høgtalerene) Skru opp volumet på bakhøgtalerene til det volumet du vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Signalet ut av spiller bør være høgt.Spiller gir vanligvis ut litt støy på maks volum, so her er ein oppskrift på ein grei metode. Volum på forsterker skal være på det lågaste nivået. Skru opp volumet til spiller til ca 70-80% av maks Skru opp volumet på framhøgalerene til det er høgt. (men skal ikkje forvrenge) Skru opp volumet på sub til lyden er integrert med framhøgtalerne. (skal ikkje overdøve resten av høgtalerene) Skru opp volumet på bakhøgtalerene til det volumet du vil ha. Thanx Jeg skal prøve dette. Kompis sa det var omvendt.... max på forsterker minimum på spiller. Men jeg mener det er slik du sier. Skal prøve ut oppskriften din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå