Spisepinne Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Hei, Har tenkt å ta service på bilen nå snart og planen er å bytte olje + filter, samt muligens bremseveske (skal vel egentlig byttes annethvert år?) og servo-olje for å være på det trygge. Det jeg lurer på er om jeg skal bytte olje på girkasse og diff med det samme? Bilen er en 2000 318it som har gått 166k km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Er jo helt opp til deg det. Er det lenge siden sist, skader det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Jeg skiftet oljen på diferensialen på min 520d fra 01 ved ca 210000km. Den var brun/mørke brun og var ikke så fin lengere. Så der vil jeg anta at det var på tide. Merket ingen forskjell da, men hadde ikke regnet med det heller. Skiftet olje på girkassen ved ca 245000 km, og der ble det stor forskjell! Spesielt ved kalde temperaturer. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2011 Høres ut som det er like greit å skifte alt med en gang da. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå