Gå til innhold

Tilbake i rekkene med 1 serie

blackdev
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært uten BMW i noen år så fikk jeg en godt brukt '97 520iat i innbytte på en av mine amcars i fjor høst.

Denne skulle selges videre men jeg fikk igjen smaken på merket og i går så hentet jeg min "nye" '05 116i Business med kun 92000 km på telleren, jeg satt med ett stort glis hele veien hjem, hadde aldri trodd at en såpass liten motor kunne være såpass frisk, jeg har rattet Audi som bruksbil de senere årene og har vært godt fornøyd med disse, men 116i'n fremkaller KJØREGLEDE på ett helt annet nivå for en såkalt "yngre voksen" med førerkort gjennom 30 år og med amcar som hobby :D

Bilen har en god del utstyr, skinn, pdc, navi, multifunksjonsratt, i-Drive, soltak, alu designlister, osv osv.

Eneste jeg er en smule skuffet over er "Business Navi", dette er litt nedtur i forhold til hva jeg har hatt tidligere, skjermen er ok men med kun piler og en stemme som hvisker (har ikke funnet ut hvordan jeg får opp lyden på dama enda) så tror jeg en TomTom gps jeg har liggende blir med over i bilen på ferieturer ja, det er vel ikke bare å sette inn en "Proffesional" dvd heller regner jeg med :?

Men lyden på anlegget ellers er egentlig veldig bra, hadde jeg nå funnet ut hvordan jeg resetter trippteller og bruker all info i naviskjermen via i-Drive så hadde det meste vært i boks, bilen ble importert brukt av merkeforhandler i 06 så jeg sliter litt med å lese tysk instruksjonsbok, ingen som har en "Norsk" bok liggende vel? :)

Alt i alt så koser jeg meg skikkelig med denne bilen, det er GØY å kjøre bil igjen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med morsom bil!

-Volum på navi-stemmen justerer du ved å vri på volumkontrollen på stereoen når dama snakker.

-Det er to tripptellere, en i displayet i hovedinstrumentpanelet, denne nulles med en egen knapp som stikker ut under speedometeret. Den andre tripptelleren finnes i i-Drive. Vet dessverre ikke hva menyene heter på tysk, men du har kanskje fått endret språket til engelsk? På engelsk går du inn under navigasjonsmenyen, så er det noe som heter "On-board info" og under det "Journey computer". Der er det en meny som heter "Set" til venstre i bildet. Ved å velge denne får du opp valg for å resette denne kjørekomputeren.

Hvis dette ble uklart, så kan jeg prøve å få tatt noen bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ogee1, jeg fant ut av det ved hjelp av din beskrivelse, den er stilt om til engelsk ja, mulig jeg får forandret dette til norsk hvis jeg henter siste oppdaterings dvd'n hos min lokale forhandler?

goty, blir litt vanskelig å si hvor mye jeg betalte, jeg byttet inn to biler og kjøpte den hos forhandler med garanti, den er tilnærmet helt strøken med unntak av noen riper i lakken på frontleppa, den har komplett servicehefte, fikk med nye 16" alufelger med nye Hakkapelita 7 piggdekk som er grisedyre, nesten nye 18" alu med ok dekk, pruta med motor og kupevarmer pluss oljeskift, men hvis jeg skal sette en ca pris så må du nok opp i nærmere 160000 ja, siden bilen er importert av det norske forhandlersystemet etter noen mnd i Tyskland og jeg fikk garanti så valgte jeg å betale såpass for å (forhåpentligvis) unngå problemer :)

Kan nevne at min bil tidligere har hatt en større motorjobb utført på reklamasjon, registerkjedet skal tydeligvis være en liten svakhet på denne motoren, det har vært tilfeller av at kjedet har strukket seg og blitt slakt, dette hadde skjedd tidligere eier med det resultat at motoren fusket pga at kjedet hadde raklet over noen tenner, innsugskammen var dermed 90' ute av stilling men det skjedde heldigvis ikke noe mere merkelig nok :?

Samtidig røk hele DTC enheten, dette ble også byttet på reklamasjon, håper ikke denne modellserien har mange kjente svakheter?

Men etter at importøren tok dette på sin kappe så er jo motor og bil så god som ny med garanti på jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må legge ut bilder! :)

Hehe, er det noen som vil se bilder av en gammel 1 serie da? Hadde det vært M1 eller noe så :lol:

Bedre med bilder av en gammel 1-serie enn han derre String-Emil som herjer i bildetråden for tida. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...