persa1993 Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 jeg har planer om å bygge om bilen min og få det godkjent av biltilsynet, noen som har gjordt dette før? planen er : m3. 3,2L understell 2.0L motor maks 300hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Hvorfor ikke kjøpe 2.5L når du frøst skal bytte motor? Så lenge du skaffer bremsepapirer og har understell og bremser som matcher antall hk, så skal ikke dette være noe problem. Største ulempen her er å godkjenne 320 motorn pga større akselvekt foran. Eller så bare driter du i godkjenning og satser på å ikke bli stoppa Du kjører jo lett fra snuten med det oppsettet du har tenkt deg Sleng med dette produktet fra motorviagra i samme slengen http://www.motorviagra.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1183&category_id=448&option=com_virtuemart&Itemid=1〈=no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
persa1993 Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 men har hørd noe om at 2.0L tålte mer. R6 ? det hadde vært gøy å ha det godkjent, det er litt stas for det er ikke så mange godkjente bmw turbo biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Hmmmm... Problemet er vel avgass kravet vel? RING BT først og spør før du gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 men har hørd noe om at 2.0L tålte mer.R6 ? det hadde vært gøy å ha det godkjent, det er litt stas for det er ikke så mange godkjente bmw turbo biler Hehe, har en kompis som hadde en E36 320 med M50B25 motor. På det meste kjørte han på 1.1bars ladetrykk, som vil si ca 400hk! Og det på orginal motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Fikk nettop avslag på søknad jeg, å det var bare å bytte motor fra 318 til 320, vekt problematikk ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Dokumentasjon på karosserilikhet (alle er ikke like) fra produsent (BMW). Det er ikke tilstrekkelig med utskrift fra delefilm fra en forhandler. Dokumentsajon fra produsent (BMW) på likheter/ulikheter mellom bilene. Dokumentasjon fra autorisert merkeverksted på at nødvendige deler er overflyttet til den ombygde bilen. Kvittering på deler som benyttes. En annen ting du også skal tenke på er vekt. Du får ikke endre vekten på den ombygde bilen. Hvis tillat akselvekt/totalvekt overskrides etter motorbytte (pgra. Vekten av ny motor/deler), vil ikke ombyggingen la seg godkjenne. Det er ikke tillatt å redusere antall sitteplasser. Ved kontroll skal bilen veies med full tank/full nyttelast. Dette bør du forsikkre deg om at er ok på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
persa1993 Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 men har jo planer om å skifte hele understelle og da vill jo det tåle mer vekt. hva var planen din da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Ja men tingen er at du kanke dokumentere det. Du har ikke lov å endre akselvekter i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå