Gå til innhold

Ny bil: Større felger eller metallic lakk?

Bradbury
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er nær ved å gå til anskaffelse av en ny 116i og hadde egentlig spikret utstyrslisten inntil jeg ble veldig usikker på fargen. I utgangspunktet har jeg valgt ordinær sort farge og 17" felger med 225/45 på bakhjulene. Forhandleren hadde ikke en eneste bil inne med non-metallic lakk (bortsett fra hvit), men selgeren sa at den sorte fargen er litt matt.

Derfor vurderer jeg å oppgradere til en metallic lakk, men da må jeg ofre noe annet. Jeg skulle gjerne bare lagt det til i listen, men jeg er allerede ytterst på smertegrensen siden jeg har gått amok på ekstrautstyret. Ofrer jeg de større felgene og heller går for 16" med 205/55 på alle fire, da blir det bare kr 1000 i differanse, og det kan jeg leve med. Men er den ordinære sorte lakken virkelig såpass kjedelig at det er verdt å ofre de prefererte felgene i bytte mot en penere lakk?

Alternativet er jo å gå for den hvite lakken, men jeg er litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt mindre felger, om det var valget. Større hjul kan du evt kjøpe senere. Mener av typen til søstra mi har den ordinære lakken, men synes ikke den fremtrer som kjedelig akkurat. Den er jo sort..

Men sånn egentlig så synes jeg nye hvite biler er meget pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale sorte fergen syns jeg er fin. Når bilen er sort så syns jeg det er bedre UTEN metallic lakk, da sortfargen har det med å få en lysere nyanse i metallic hvis du skjønner hva jeg mener. Men uansett velg heller den fargen du vil ha. På original BMW butikk, så er felgene dyrest. Du får Mye penere felger i like bra kvalitet andre plasser til halve prisen. Så felger er lett å oppgradere senere ;) Lykke til med kjøp av bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha metallic, så tror jeg ikke det blir sort. Da blir det heller en av blåfargene.

En annen ting som jeg kom over akkurat nå, er 116d med 115 hk. I bilkonfiguratoren til BMW finnes det kun én versjon av 116d, og det er med 90 hk, men i prislisten har du en med 115. Denne er faktisk noen tusenlapper billigere enn 116i og vil jo også være billigere å kjøre pga det lave forbruket. Er det noen her som vet om en god grunn for at denne bilen ikke er i konfiguratoren? De har vel ikke sluttet å selge denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel vil nok i disse tider være mer etterspurt på bruktmarkedet, så det vil nok lønne seg for deg å velge en med dieselmotor. Sort farge er helt i orden det, men husk at den vil se slitt og stygg ut mye hurtigere enn om du hadde valgt metallic. Om du imidlertid polerer bilen forholdsvis ofte vil det ikke være noe stort problem.

Hjul til bilen din er lett å få tak i senere. Er også godt mulig å kjøpe brukte felger, som da selvsagt er mye billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er svart blank. svart metallic er ALTID med gråskjær, da det er sølvet som er metalicen. har du mulig til å kjøpe swartz 2 el 3. så ha for gud skyld den fargen og ikke bruk mer penger på metallic lakk. bare tull. rein svart er altids MYE finere enn svart metallic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i grunn valgt Spacegrey Metallic, men så fikk jeg en telefon fra en kollega som sa at jeg bare kunne gå ut på parkeringsområdet på jobben for å se en BMW 1-serie i akkurat denne fargen. Han hadde vel tenkt at jeg basert på det jeg så kunne ta en avgjørelse om hvorvidt jeg ønsket denne fargen, men denne bilen stod ikke blant kundeparkeringen men blant ansatteparkeringen. Med andre ord så finnes det noen andre på jobben som har samme type bil i akkurat denne fargen, så da måtte jeg gjøre et hastebytte! Jeg er egentlig usikker på om jeg har gjort et godt valg, men det ble Dyphavsblå Metallic. Eh. Det blir sikkert bra.

Det jeg angrer litt på, er at jeg ikke byttet ut Comfort-pakken med Edition Sport. Jeg synes fronten blir 10x råere med denne pakken. Men men, gjort er gjort. Bilen er bestilt, så da er det bare å sitte ned og vente i 6-8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Det jeg angrer litt på, er at jeg ikke byttet ut Comfort-pakken med Edition Sport. Jeg synes fronten blir 10x råere med denne pakken. Men men, gjort er gjort. Bilen er bestilt, så da er det bare å sitte ned og vente i 6-8 uker.

Jeg syns du skal ta en prat med forhandleren din - normalt sett kan det gjøres endringer i bestillingen frem til den blir "spikret" i ordresystemet ca 2 uker før produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...