Gå til innhold

Hellakkering av BMW'er.

Tommen325
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! :D

Sitter å leser litt rundt på forumet å ser at det er svært mange som får sin BMW hellakkert, og det gjerne opptill flere ganger på kort tid. Har dere et helt sinnsykt budsjett eller får dere gode priser på dette?? Tenker jo da selvfølgelig ikke på et verksted på dagstid men gjerne av en lakkerer som gjør dette på ''svarte natta'' :P

Har fått en pris på dette på min e30, men vil gjerne høre hvor mye andre har betalt for en slik jobb. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som koster så mye i forbindelse med lakkering?

Er det så mye jobb for å få det til?

Hvis en tar 300 kr timen svart så kan en holde på i 50 timer altså 1,5 uke for 15 k

Skjønner ikke dette :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som koster så mye i forbindelse med lakkering?

Er det så mye jobb for å få det til?

Hvis en tar 300 kr timen svart så kan en holde på i 50 timer altså 1,5 uke for 15 k

Skjønner ikke dette :roll:

Oppvarming av lakkboks ( spesielt nå på vinteren ), arbeidstimer selvfølgelig og selve lakken.

Lakk er sinnsvakt dyrt, selv for et lakkeringsverksted.

Har noen biler som har blitt hellakkert, og den billigste var 16000,- i svart på et lakkeringsverksted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr selv ikke fått noen biler hellakkert, men den lokale lakkerings sjappa her i området tar imellom 18 og 22 laken for en hellakkering av bil. Da leverer man bilen som den er, altså ingen amatør nedpussing osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 er jo ingenting for hellakkering??? Er det med nedpussing av originallakk, grunning og alt? Eg fikk pristilbud på å lakkere en frontfanger (helt ny, ferdig grunnet) og sideskjørter (helt nye, ferdig grunnet) - 8000! Og så tenker eg : Man skal ta dørene, panser, skjermer, tak, bagasjelokk, bakfanger, speil ++ ... Og det blir 15 tusen?

hmm... Må vere svært dyrt på lakkverkstedet her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da betalte du lakkereren din veldig godt DanielMK, jeg fikk akkurat pusset ned og lakket opp frontfanger, venstre forskjerm, bakluke og retta en liten bulk + lakkerte venstre bakskjerm for 7000,- :P

Klart hvis folk ønsker fjerning av rust, bulker og slikt vil det koste en del ekstra. Samt lakkering inni dører, motorrom (ta ut motor og sette inn igjen) blir ganske mye arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr selv ikke fått noen biler hellakkert, men den lokale lakkerings sjappa her i området tar imellom 18 og 22 laken for en hellakkering av bil. Da leverer man bilen som den er, altså ingen amatør nedpussing osv...

Det er faktisk ikke en ille pris gitt...!!! Må dobble den prisen på lakkverksted her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 er billig selv for svart spør du meg.

En hellakkering "fullpris" koster gjerne 40 +

Jeg har også alltid lurt på hvorfor det er så dyrt å lakke, helt til jeg begynte å jobbe på et lakkverksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke en ille pris gitt...!!! Må dobble den prisen på lakkverksted her jeg bor...

Nei det er en overkommelig prisklasse. Har ett spesifikt eksempel ifra en på jobben. Han sendte sin 76 mod (tror jeg det er) buick le sabre til lakkering der. Han leverte nøkkelen i resepsjonen og hentet bilen ca to uker etterpå. Bilen var helt rustfri så det var ikke noe større jobb enn litt sparkel i i bulkene også lakkere. Total summen han måtte ut med var 19 000kr +- noen små kroner. jeg har fått en beregnet pris på 21 000 for hellakkering av min e46 coupe. Mulig det er billigere lakk til gamle biler? At verksted har mindre utgifter på en gammel bil enn på min bil som er endel nyere (vannbasert lakk)....

ikke vet jeg, Syns det er rart at noen lakkverksteder her og der skal ha så ekstremt høye priser :?

...dere som sier 15-20k har nok bilen inn til små og lokale lakksenterer - som KAN vere like gode som store og kjente, men som sjeldent er det. Det er iallefall en SYK lav pris ..! 40 + er mer vanlig.

Tja, vet ikke om lakkompaniet og lakk spesialisten kan regnes som små lokale sjapper, men de ligger ca 10 laken under den prisen du mener er vanlig. ihvertfall når jeg og en kamerat var på jakt etter ett lakkerings verksted med overkommelige priser nå i sensommeren.... Tune billakkering som er det firmaet jeg har gitt konkrete pris eksempler ifra er ett firma som holder til kun her i området, men vil ikke akkuratt kalle det ett lite firma....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 er billig selv for svart spør du meg.

En hellakkering "fullpris" koster gjerne 40 +

Jeg har også alltid lurt på hvorfor det er så dyrt å lakke, helt til jeg begynte å jobbe på et lakkverksted...

:applause: godt at folk begynner å skjønne det! og bare så det er sagt: prisen avhenger av størrelsen på bilen/flatene. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå regner jeg med at de fleste her inne er veldig nøye når det gjelder gullet sitt. Men kan et vanlig hobbymekker som meg greie å få til et noenlunde resulatat om en plukker ned, sparkler,sliper og lakkerer selv. Det er da hellakkering det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...