Gå til innhold

DTY montere ccfl ringer på e39

bmwm535i
 Share

Anbefalte innlegg

Ser det er en del som har etterlyst dette så da har jeg laget en nå.

Dette trenger du: 1stk. flat skrutrekker fungerer fint å bruke den som følger med bilen.

1 stk. 8 mm fastnøkkel eller pipe på skralle. (til demont. av lykt fra bilen)

Tid du kan beregne er ca 45 min

Vanskelighetsgrad : lett

Kostnad : fra 299 og oppover til rundt 1000.(kun ccfl-ringene)

Først åpner du panseret, så kobler du fra alle kontakter på lyktene.

Har du org. xenon trenger du ikke fjerne balasten eller ta av kontakten til xenonpæra.

Når du har gjort dette bruker du skrutrekkeren og presser inn klipset til listen under lykta, samtidig som du drar lista forsiktig mot deg. Ta så skrutrekkeren og bend forsiktig mellom lykta og lista (ca midt på lista) bend nedover så løsner den. Huk av listen fra skjermen(dra litt mot midten av bilen). Da når listen er løs skrur du ut de to 8 mm skruene på toppen av lykta(husk merk hvor lykta sitter) så skrur du ut de to som sitter bak lykta (sitter litt knotete til)så er det bare å ta med lyktene inn og dele de fra lykteglasset. Det er 2 klips oppe 3 i bunn en ved blinklyset og en på siden. Bruk skrutrekkeren og bend forsiktig så de løsner. (glasset kan sitte litt i pakningen)

Her er bilde av de bakre festene på lykta.

ysb50gs3h9htt4weojwx.jpg

pgx7jddfit5cpb4wazvb.jpg

Her kommer bilde av klipsene på lykta som du må løsne

lrgh7vohgvq7gaugou6x.jpg

us0q5t7c0e2wiit6xms2.jpg

nobz77zjz2apkr3pxesu.jpg

Her er lykteglasset tatt av.

lj6rsuxzpp3taqnbo2jr.jpg

Denne må du løsne hvis du har org. xenon. Sitter i ett klips mellom kjørelys og fultlys.Når du har løsnet den fra klipset så skyver du den litt til siden og løfter forsiktig, så er den løs.

7fws9kbaoq8ngz8uawgq.jpg

Jeg valgte å legge ledningene til ccfl-ringene bak en ramme inne i lykta og så tre de ut der parklysæra skal sitte. På fultlysene trakk jeg ledningene bare inni reflektoren og ut der parkpæra skal sitte.

fxobjgfrlewbzngb8jjc.jpg

ya07pckc01q3cnb3eqdr.jpg

2t0c0xsqh2tar03ubxcd.jpg

ubcplwkymtw3jalmq2eb.jpg

Her setter jeg på den dobbeltsidige teipen som følger med på ccfl-ringene (syntes de passet best her) hoved lys første bilde og fultlys 2. bildet.

76bxmo2ykosd2a86hbd0.jpg

v4rr3knwtkenqvkljo0c.jpg

Her er 1. ringen på plass (setter de på selve reflektoren)

xdmxopfvxu9p7gw8rji8.jpg

Her er den andre på plass. (på reflektoren den og) du kan lime de mot glasset også, men syntes dette var greiest. Ccfl-ringene vil ikke dette av selv om du ikke limer da de også blir presset litt på plass av glasset når du setter i sammen igjen.

ybtg66eh0ybjoglbopu8.jpg

Da er det bare å montere sammen lykta og sette den på plass på bilen.

Kommer noen bilder etterpå når jeg har fått satt på plass lyktene.

Håper dette er til hjelp for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...