bmwm535i Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Ser det er en del som har etterlyst dette så da har jeg laget en nå. Dette trenger du: 1stk. flat skrutrekker fungerer fint å bruke den som følger med bilen. 1 stk. 8 mm fastnøkkel eller pipe på skralle. (til demont. av lykt fra bilen) Tid du kan beregne er ca 45 min Vanskelighetsgrad : lett Kostnad : fra 299 og oppover til rundt 1000.(kun ccfl-ringene) Først åpner du panseret, så kobler du fra alle kontakter på lyktene. Har du org. xenon trenger du ikke fjerne balasten eller ta av kontakten til xenonpæra. Når du har gjort dette bruker du skrutrekkeren og presser inn klipset til listen under lykta, samtidig som du drar lista forsiktig mot deg. Ta så skrutrekkeren og bend forsiktig mellom lykta og lista (ca midt på lista) bend nedover så løsner den. Huk av listen fra skjermen(dra litt mot midten av bilen). Da når listen er løs skrur du ut de to 8 mm skruene på toppen av lykta(husk merk hvor lykta sitter) så skrur du ut de to som sitter bak lykta (sitter litt knotete til)så er det bare å ta med lyktene inn og dele de fra lykteglasset. Det er 2 klips oppe 3 i bunn en ved blinklyset og en på siden. Bruk skrutrekkeren og bend forsiktig så de løsner. (glasset kan sitte litt i pakningen) Her er bilde av de bakre festene på lykta. Her kommer bilde av klipsene på lykta som du må løsne Her er lykteglasset tatt av. Denne må du løsne hvis du har org. xenon. Sitter i ett klips mellom kjørelys og fultlys.Når du har løsnet den fra klipset så skyver du den litt til siden og løfter forsiktig, så er den løs. Jeg valgte å legge ledningene til ccfl-ringene bak en ramme inne i lykta og så tre de ut der parklysæra skal sitte. På fultlysene trakk jeg ledningene bare inni reflektoren og ut der parkpæra skal sitte. Her setter jeg på den dobbeltsidige teipen som følger med på ccfl-ringene (syntes de passet best her) hoved lys første bilde og fultlys 2. bildet. Her er 1. ringen på plass (setter de på selve reflektoren) Her er den andre på plass. (på reflektoren den og) du kan lime de mot glasset også, men syntes dette var greiest. Ccfl-ringene vil ikke dette av selv om du ikke limer da de også blir presset litt på plass av glasset når du setter i sammen igjen. Da er det bare å montere sammen lykta og sette den på plass på bilen. Kommer noen bilder etterpå når jeg har fått satt på plass lyktene. Håper dette er til hjelp for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2011 Da er lyktene på plass . Den røde ledningen på ccfl-ringene skal kobles til den grå/blå ledningen til parklys og den svarte til den brune på bilen. Her er bilde av åssen det blei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2011 ja det er bare ccfl-ringene som lyser på bildet . . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 viewtopic.php?f=1&t=56310 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 han sin er uten bilder, derfor jeg laget denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå