Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det ikke slik at hvis man bruker hartge så beholder men garantien?eller hartge overtar garantine...Noe jeg har hørt da..

Skrevet
Men er det ikke slik at hvis man bruker hartge så beholder men garantien?eller hartge overtar garantine...Noe jeg har hørt da..

Fikk en mail fra importøren av hartage at de hadde sluttet med tuning da hartage ikke ville overta 5 års garanti :x

Vedlagt.

Hei!

Trimming er et avsluttet kapittel for vår del. Hartge klarer ikke å ta over 5-årsgarantien som er på Norske biler.

Fjærer til din bil har vi på lager, og koster kr. 3.142,- inkl. mva.

Med vennlig hilsen / Best regards

Lars Almlie

Strandveien Auto AS

Tlf: 93250287

Fax: 73919458

lars.almlie@strandveienauto.no

www.strandveienauto.no

www.hartge.no

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg bestilte meg ny bil her om dagen, en F11 med 163 hk. Selgeren kunne fortelle at BMW selv kommer med tuning om ikke lenge. Det finnes allerede til manuel girkasse (koster rundt 17 000).

Han fortalte det kostet omtrent det samme til automat, og at de da bla. ville bytte intercooler og andre deler i motoren.

Noe han også hevdet var at de nye bilene som produseres nå har en "brannmur", som i følge han, gjør det umulig å tune/trimme uoriginalt.

Skrevet

Så må vel forhandleren melde fra til staten da regner jeg med,så ikke staten går løs på dem..en gang i fremtiden..å vips så må man ut med 40-60t ekstre.

Skrevet

Kunne vært interessant å vite hvordan BMW forhandlerne håndterer dette med montering av disse performance settene opp i mot myndighetene. Har forhandleren noen forpliktelse på seg til å gjøre noen rapportering, isåfall er det jo mulig å få gjort dette i utlandet.

Skrevet
Kunne vært interessant å vite hvordan BMW forhandlerne håndterer dette med montering av disse performance settene opp i mot myndighetene. Har forhandleren noen forpliktelse på seg til å gjøre noen rapportering, isåfall er det jo mulig å få gjort dette i utlandet.

Forhandleren er pliktet til å gi kunden et dokument hvor det står forklart hvem man kontakter og hvordan man ordner med innbetalingen for effektøkningen. De har ingen plikt til å varsle myndighetene om de monterer dette. Det er navnet i vognkortet som er ansvarlig for at alle avgifter er betalt og lignende. Summa summarum innebærer det ingen fare med å få forhandler til å montere dette. Toyota har gjort dette i mange mange år allerede.

• 1 year later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...